Hoci Bez servítky tento rok štartovalo s premiérovými dielmi s účastníkmi predošlej série Farmy s uspokojivými číslami, v ďalších týždňoch sa už relácia na tieto ratingy nedotiahla a prepustila miesto lídra Joj s formátom Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Aktuálne dokonca Bez servítky kleslo ešte výraznejšie – na prvý diel v novom týždni, kde varia osobnosti zo slovenských hudobných skupín – bolo zvedavých len 104-tisíc divákov v komerčnej cieľovke 12 – 54 pri podpriemernom podiele 11,3 percenta. V univerzálnej cieľovke 12+ malo Bez servítky 208-tisíc divákov a share 11,6 percenta.
Varenie s rodičmi na Joj bolo v pondelok na vyše dvojnásobných hodnotách. Reláciu so začiatkom o 18:00 sledovalo 241-tisíc mladších divákov (26,3 %) a 449-tisíc celkovo (25,3 %), čo Joj prinieslo výrazný nadpriemer.
Slabý úvod obchodného prime-timeu negatívne ovplyvňuje celú výkonnosť hlavnej stanice, čo Markíza musí opätovne riešiť. Namiesto Bez servítky nasadí v utorok dvojepizódu viackrát opakovaného sitcomu Susedia. Ten napriek tomu, že ho už diváci videli niekoľkokrát, dokáže stále generovať porovnateľné čísla ako mnohé premiérové formáty.
Markíza programovú zmenu eviduje u seba na webe, v ďalších dňoch ju zatiaľ neuvádza. Podvečerný slot začala televízia intenzívne riešiť ešte na jeseň po tom, čo neuspela s premiérovým seriálom Kukučka. Ten musela z hlavnej stanice stiahnuť a dovysielať na menšom kanáli Doma.
Markíza to následne skúsila so scripted-reality sériou Rodinné prípady, vyskúšala aj jej spin-off Susedské prípady a napokon žánrovo odlišnú premiérovú novinku Majster pekár. Ani s ňou však v konkurencii silného licencovaného formátu Joj, ktorý štartoval vlani v lete, pred Vianocami neuspela.
Markíza má momentálne v talóne z noviniek formát Šťastný domov, ktorý pôvodne promovala pri hľadaní súťažiacich ako Krajší domov.
Je možné, že s týmto formátom vyrukuje televízia práve do podvečerného slotu po 18. hodine, hoci toto nasadenie Markíza nepotvrdila. Ako zistilo Mediálne.sk, Šťastný domov nie je vlastným konceptom televízie, ale vyrábať sa má podľa osvedčeného formátu zo zahraničia.
V tomto prípade ide o reláciu Home Makeover, ktorá pochádza od spoločnosti Constantin Entertainment. Formát sa realizoval v Srbsku, Grécku aj Poľsku, kde ho v roku 2014 začala vysielať stanica TVN a v komerčnej cieľovke jej pomohla zvýšiť výkonnosť.
Home Makeover má koncept, v ktorom jednotlivé diely na seba nadväzujú. Počas štyroch častí sa tvorcovia venujú prestavbe jedného obydlia rodiny, ktorá si spravidla prešla tvrdou skúškou, respektíve ju postihol nešťastný osud.
Ide teda svojím spôsobom o „hybridný“ formát, keďže jednou linkou je príbeh samotnej rodiny a ich dojímavého osudu a ďalšou časťou modernizácia ich domova, ktorú riadi stavbyvedúci so svojím tímom pod dohľadom moderátorky, pričom stihnúť ju musia za 72 hodín.