Prevádzkovateľ televízie Markíza si tento týždeň dal zaregistrovať viaceré ochranné známky, ktoré sa môžu vzťahovať na nové relácie, ale aj názov nového TV kanálu.
Markíza-Slovakia podala na Úrade priemyselného vlastníctva žiadosti na názvy Haluška, Fooor a Žúr.
Na skutočnosť, že jedna z týchto známok bude použitá na nový TV kanál skupiny Markíza, odkazuje nedávny tweet šéfa TV Joj Františka Borovského. Riaditeľ konkurenčnej televízie ešte 11. januára na Twitteri uviedol, že štvrtá stanica Markízy sa má volať práve Haluška.
Zdroj: Twitter.com
Potenciálne názvy novej stanice indikujú aj jej prípadné zameranie – mohlo by ísť o zábavný kanál, kde by priestor mohli dostať sitcomy, komédie a tiež archívne zábavné relácie, ktorých má Markíza v zálohe stále dostatok.
Sesterská česká televízia Nova už vlani spúšťala comedy kanál Smíchov práve s takýmto programovým zameraním. Český vysielateľ okrem toho chystá nový TV program s dosiaľ nešpecifikovaným zameraním, menom aj dátumom štartu.
Spoločnosť Markíza – Slovakia získala digitálnu licenciu na štvrtý kanál 15. januára tohto roku, keď jej ju na svojom pravidelnom zasadnutí odobrila Rada pre vysielanie a retransmisiu. Markíza v žiadosti uviedla ako názov novej stanice „Markíza Cinema“. Ten môže vysielateľ zmeniť aj po pridelení licencie.
Markíza tak spravila už v prípade tretieho kanálu Dajto, zameraného na mužské publikum, ktorý TV skupina spúšťala vlani v auguste. Aj v tomto prípade Markíza najprv žiadala licenciu na program s názvom Markíza Cinema. Mediálny koncern CME tu prevádzkuje aj ženský kanál Doma.
Na Slovensku pripravuje tretí kanál aj televízia Joj, odštartovať má v marci a prinášať má primárne spravodajstvo, dokumenty a lifestyleové programy.