Generálny riaditeľ Matthias Settele v rozhovore pre Nový Čas víkend uviedol, že talentové súťaže sa Markíza snaží vysielať každé dva roky. V tom budúcom je na rade Hlas Česko Slovenska. Prvú sériu vysielala Markíza s Novou v roku 2012, druhú v roku 2014.
Markíza bude podľa očakávania pokračovať aj s Farmou – ôsma séria má prísť do vysielania takisto v roku 2017. Aktuálne si formát oddýchne, keďže šiel na jar aj predtým na jeseň.
Televízia počíta aj s medializovanou novinkou s Andrejom Bičanom. Zabávačovi, ktorý účinkoval v prvej sérii Tvoja tvár znie povedome a bude aj súčasťou novej série, chce dať Markíza priestor vo vlastnom projekte. Podľa M. Setteleho pôjde o licencovaný formát Hollywood Game Night. Slovenský názov bude Hviezdna párty, pilotný diel už má televízia nakrútený.
Game show poznajú americkí diváci zo stanice NBC, kde sa vysiela od roku 2013. Proti sebe stoja dva štvorčlenné tímy, každý vedie jeden súťažiaci, ktorému pomáhajú tri celebrity. Tímy hrajú päť hier a úspešnejší z nich postupuje do finále, kde sa hádajú mená známych osobností podľa opisu od spoluhráča. Peniaze vyhráva súťažiaci, celebrity hrajú pre charitu.
V USA má formát ženské moderátorské obsadenie. Panelom aj princípom hry sa ponáša čiastočne na Milujem Slovensko (RTVS). Práve na Jednotke má A. Bičan momentálne svoju súťažnú reláciu – je moderátorom 5 proti 5.
M. Settele uviedol, že Markíza neplánuje vrátiť súťažný kvíz Milionár. Potvrdil jeden z plánov na aktuálnu jeseň – Búrlivé víno sa vráti v podvečernom slote, kde vymení Koleso šťastia. Súťažná relácia, ktorá vyplnila off season štruktúru v lete, by sa mohla dočkať ďalších častí v zime.
Z tohtoročných formátov je riaditeľ Markízy spokojný najmä s Tvoja tvár znie povedome, pochvaľuje si aj rastúci počet divákov pri Dobre vedieť!. Ako negatívum vypichol čísla MasterChefa, ako dôvod neúspechu Kukučky uviedol nevhodné načasovanie seriálu.
Triezvo zhodnotil M. Settele aj pokus Markízy s českými seriálmi – prázdninové nasadenie titulov Okresní přebor a Ohnivý kuře, ktoré divákov príliš nezaujali. „Na budúce leto budeme musieť prísť s inými konceptom,“ poznamenal.
Ako najväčšiu hádanku aktuálnej jesene označil M. Settele, ako diváci prijmú reality šou Ostrov. Do tej investovala televízia nemalé peniaze, počíta s ňou v prime-time tri razy do týždňa od 6. septembra. Nakrúcala ju podľa svetovo známeho formátu Survivor.
„Ostrov je jednou z najväčších produkcií v histórii Markízy. Samozrejme, zároveň to znamená aj riziko, či formát uspeje, alebo nie. Pokiaľ však niečo nevyskúšate, nikdy to nezistíte. Nik nedokáže predpovedať budúcnosť. Vždy budú diváci, ktorí si radšej zvolia tradičné projekty, a takí, ktorí očakávajú niečo nové,“ dodal M. Settele.