Markíza si nepriznáva razantný pokles sledovanosti jej Televíznych novín. Televízia považuje hodnotenia za priskoré a pád o dvadsať percentných bodov po nasadení 5 proti 5 naproti Televíznym novinám Headlines považuje za stabilizáciu po dvoch týždňoch v novej štruktúre spravodajstva. Napriek tomu by nerada už v tejto chvíli bilancovala.
Upozorňuje zároveň na to, že Televízne noviny Dnes znížili výkony hlavných spravodajstiev Joj a Jednotky a medziročne je výkonnosť spravodajskej hodiny medzi 19:00 a 20:00 vyššia.
Markíza o prepade Televíznych novín
Odpovedala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská
„Na bilancovanie je ešte priskoro. Po uvedení nových spravodajských formátov nám však ich sledovanosť v prvých štrnástich dňoch narástla a v súčasnosti dosahujeme plánovaný priemer vysielacieho času, v porovnaní s minulým rokom dokonca s miernym nárastom.“
„Nové spravodajstvo Markízy zobralo divákov obom konkurenčným spravodajským reláciám, ktoré v roku 2008 zaostávajú za svojou jesennou pozíciou.“
Výkonnosť jej spravodajskej hodiny je po zmenách skutočne vyššia, Reflex mal pred rokom sledovanosť stabilne pod 40 %, Televízne noviny dosahovali podiel okolo 70 %. V aktuálnej situácii sa Televízne noviny Headlines a Dnes pohybujú tesne pod 60-percentným podielom.
Platí, že Markíza obetovala dvadsaťminútový extrémne vysoký podiel okolo 70 % za asi 60-percentný podiel na 40 minút. Prvé dva týždne bez konkurencie 5 proti 5 boli vyhliadky Markízy ružovejšie, Televízne noviny Headlines si totiž zachovávali 70-percentný podiel.
Čierny týždeň spravodajstva Markízy v spravodajstve Mediálne.sk
Markíza sa zľakla konkurencie, Televízne noviny Headlines mali 15 minút
Jednotke sa podaril historický krok - oslabiť Televízne noviny na minimá
Čierny týždeň pre Televízne noviny pokračuje, včera nové historické minimá
Televízne Noviny Headlines padajú tretí deň
Prepad Televíznych novín Headlines sa zastavil
Viac údajov o sledovanosti, prehľady najsledovanejších relácií a vývoje sledovanosti nájdete na Mediálne.sk v zóne Televízia > Grafy a tabuľky.
Zdroje údajov:
- ■ PR oddelenie TV Markíza a Komunikačné centrum STV zasielajú redakcii Mediálne.sk denne výstupy v rozsahu denný a prime-time share, podiely prime-time vlastných relácií
- ■ výsledky TV JOJ získava redakcia Mediálne.sk z web stránky TV JOJ, pričom ide najmä o TOP 5 najsledovanejších relácií JOJ
- ■ zdrojom sú aj tlačové správy vysielateľov a v menšej miere oficiálne výstupy zasielané spoločnosťou PMT
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 12+. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť TNS, financujú ho televízie združené v spoločnosti PMT.