Markíza sa opäť môže uchádzať o licenciu na kvíz Milionár

Úspešná kvízová show Milionár (Who Wants To Be a Millionaire?) sa pravdepodobne opäť objaví v ponuke TV Markíza. Proces vlastníckych zmien majiteľa licencie, ktorý Markíze znemožňoval rokovania o predĺžení licencie, bol totiž ukončený.

Vlastníka licencie na svetoznámu kvízovú show, spoločnosť Celador International, zakúpila cez jej materskú spoločnosť Complete Communications dánska produkčná spoločnosť 2waytraffic za 106 miliónov libier. Informoval o tom britský server Digital Spy. "Licenciu na Milionára opäť zakúpime," potvrdila pre Mediálne.sk hovorkyňa TV Markíza Ivana Semjanová. Na obrazovkách Markízy sa relácia objavovala od roku 2000, po krátkodobých výkyvoch dosahovala aj v ostatnom období nadpriemernú sledovanosť. Televízia Markíza musela vysielanie tohto formátu ukončiť 4. októbra tohto roku kvôli vypršaniu licenčných práv.

Ambíciou spoločnosti 2waytraffic založenej v roku 2004 pôvodnými manažérmi produkčnej firmy Endemol je po získaní licenčných práv urobiť túto súťažnú show interaktívnejšiu a predať licenciu do viacerých krajín. Milionár sa po prvýkrát objavil na televíznej obrazovke v septembri 1998 na britskej stanici ITV. Lokalizovanú adaptáciu formátu odvtedy spustilo viac než sto krajín sveta. Formát sa stal multimediálnym franchise produktom, vrátane adaptovaných stolových a počítačových hier, kníh, kvízov pre mobilné telefóny a ďalších licencovaných produktov. 2waytraffic získal vďaka transakcii aj práva na formáty ako You Are What You Eat (uvádza česká Prima ako Jste to, co jíte) či Mr & Mrs. (lk, ra)