V ohlásenom Masterchefovi budú amatéri v budúcom roku variť dobroty, určite ich však nebudú servírovať súťažiacim v ďalšej avizovanej novinke – Extrémnych premenách, kde je úlohou účinkujúcich zhodiť čo najviac kilogramov. Markíza prinesie vlastnú verziu šou pravdepodobne v priebehu budúceho roka.

Záujemcov začala už hľadať v náborovom spote. „Máte nadváhu, ktorá vám komplikuje živote a neviete, čo s tým? Podstúpte náročnú extrémnu premenu a dokážte všetkým, že na to máte,“ uvádza voice-over.

Televízia účinkujúcim zabezpečí trénera, ktorý ich dovedie k vysnívanej premene a umožní im „druhú šancu na život“.

Pôvodný formát umožňuje divákom sledovať snahu jednotlivcov, ktorým nadváha spôsobuje estetické aj zdravotné komplikácie a pod dohľadom odborníka sa chcú v krátkom čase dostať na prijateľnú hmotnosť.

Ak Markíza spracuje šou podľa zahraničného námetu, pôjde o náročnejšiu produkciu. Štáby nakrúcajú viacero príbehov naraz, keďže premena plnoštíhlych súťažiacich môže trvať aj niekoľko mesiacov.

Televízia sa pri nápade adaptovať reláciu do miestnych podmienok mohla odraziť aj úspechu akvizičných šou, ktoré vysielala. V katalógu mala americký formát Extreme Makeover: Weight Loss Edition, ale aj austrálsku verziu Big – Extreme makeover.

Divákov upútali najmä diely s trénerom Chrisom Powellom, ktorý viacerých zverencov doviedol k výraznej redukcii hmotnosti. Markíza istý čas formát využila aj v prime-time, kde dokázal vyrábať vyše 20-percentné podiely napríklad v jarnej sezóne 2013, keď ho televízia nasadzovala v dvojporcii. Ďalšie časti ukázala Markíza divákom vlani v rámci letnej štruktúry.

Súťažiacich do „vlastných“ Extrémnych premien hľadala Markíza už na jar 2013, keď takisto nasadila náborový spot. Relácia sa však napokon nerealizovala. Tentoraz si televízia poistila už aj názov „Extrémne premeny“ na Úrade priemyselného vlastníctva.

Televízne chudnutie má aj na lokálnom trhu bohatú tradíciu. Priekopníkom v žánri bola šou Supertelo, ktorá sa vysielala na Jednotke na jeseň 2006. Išlo o adaptáciu formátu The Biggest Loser americkej televízie NBC.

V lete 2013 stavila na chudnutie súťažiacich aj TV Joj, ktorá priniesla spin-off reality šou Bučkovci s názvom Slnko, seno, slanina. Formát dosahoval podpriemerné čísla.

Z ohlásených projektov Markízy na budúci rok je potvrdená spomínaná kuchárska šou Masterchef. Televízia by mala priniesť aj licencovanú zábavnú šou Tvoja tvár znie povedome (Your Face Sounds Familiar). Markíza si registrovala aj ďalšie ochranné známky – Susedské prípady a Pilčíci – ktoré naznačujú ďalšie potenciálne projekty.