Vysielanie slovenských televízií ovplyvňuje aktuálna povodňová situácia. Joj vo štvrtok tretí deň v rade vynechá Súdnu sieň a predĺži podvečerné Noviny o 17:00 na hodinu.
Ako informoval Mediálne.sk vedúci PR TV Joj Jozef Gogola, televízia vo štvrtok vynechá aj Krimi noviny a hlavná spravodajská relácia sa na Jojke začne rovnako ako na Markíze o 19:00.
Markíza, Joj a RTVS si tak prvýkrát zmerajú sily v neštandardnom nastavení, keď svoje hlavné spravodajské relácie odvysielajú zhruba v totožnej minutáži v rovnakom čase. Joj na Facebooku uviedla štart už o 18:59.
Markíza odvysiela Televízne noviny aj Prvé televízne noviny (o 17:00) naživo spred nákupného centra Eurovea v Bratislava. Na aktuálnu povodňovú situáciu budú vo vysielaní reagovať premiér Robert Fico, minister obrany Martin Glváč a primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Zdroj: Braňo Benčat
Zdroj: Braňo Benčat
Aktualizované 17:02: Priamo z nábrežia Dunaja bude večerné Správy RTVS vysielať aj verejnoprávna televízia, informoval PR manažér RTVS Juraj Kadáš.
Zdroj: ta3.com
Sledovanosť spravodajských relácií je pre povodne v týchto dňoch vysoká, no neláme tohtoročné rekordy. Tie televízie väčšinou zaznamenali v marci, keď väčšinu divákov zaujala významná spravodajská udalosť – voľba nového pápeža.
Sledovanosť Televíznych novín na Markíze aj Novín TV Joj sa držala v stredu na najnižšej úrovni v tomto týždni, zatiaľ najviac divákov mali obe relácie v pondelok.
Súhrn spravodajských informácií na Markíze videlo v prvý pracovný deň týždňa celkovo 788-tisíc divákov starších ako 12 rokov (v cieľovke 12-54 bol trhový podiel 38,8%), čo bol najlepší výsledok od 9. apríla.
V utorok Markízu po 19:00 sledovalo v 12+ 777-tisíc divákov (v 12-54 share 39,4 %), v stredu 718-tisíc (v 12-54 share 40,0 %). Tohtoročné maximum zaznamenali Televízne noviny 6. a 18. marca, keď si ich pozrelo 1 006 000 divákov v 12+.
Noviny TV Joj v pondelok podľa informácií Mediálne.sk videlo v 12+ celkovo 688-tisíc divákov, v utorok 645-tisíc a v stredu 569-tisíc. Podiel relácie bol v stredu 31,1 percenta, u mladších divákov 29,1 percenta.
Správy RTVS v stredu zaujali celkovo 212-tisíc divákov starších ako 12 rokov (sledovanosť 4,5 % / trhový podiel 12,3 %). V utorok reláciu videlo 226-tisíc divákov (4,8 % / 12,3 %).
Celodenným stredajším podielom 4,4 percenta v univerzálnej cieľovke sa v tlačovej správe pochválila Ta3. V prípade spravodajskej televízie išlo o druhý najvyšší tohtoročný share –maximum zaznamenala stanica 13. marca, podľa televízie bol na úrovni 4,9 percenta (Mediálne.sk eviduje údaj 4,6 %).
Podľa údajov televízie si v stredu Ta3 zaplo 1 370 000 divákov a v prime-time 640-tisíc. Najvyšší podiel na trhu televízia uvádza po 15:00 – 12, 2 percenta. U dospelých divákov v Bratislave, ktorých povodňová situácia zaujíma pravdepodobne najviac, zverejnila Ta3 celodenný share 10,6 percenta.
Televízie do vysielania zaraďovali v ostatných dňoch aj mimoriadne spravodajstvo. Jednotka ho vo štvrtok uviedla o 10:15, 11:05, 13:50 a 15:30. Aj Správy z regiónov, ktoré verejnoprávna televízia vysiela o 17:30, budú z Bratislavy.