Nova ohlásila premiérovú sériu Hlasu Česko Slovenska v uplynulých dňoch, kastingovou výzvou sa tento týždeň pridala aj Markíza. Televízie program promujú s upraveným poangličtením názvom The Voice Česko Slovensko.
Na kastingovom webe Markízy je už spustená registrácia súťažiacich. Vo formulári Novy je spresnené vekové obmedzenie – hlásiť sa môžu účinkujúci od 16 do 70 rokov, súťaž je otvorená pre rôzne národnosti.
Novú sériu Hlasu Česko Slovenska avizovala Markíza pôvodne na rok 2017, napokon ju ale odsunula. Tento rok spolu s Novou uprednostnili Superstar. Na jeseň zas Markíza počíta so štvrtou sériou imitačnej šou Tvoja tvár znie povedomie. Nasadenie The Voice je pravdepodobné v prvej polovici roku 2019.
Markíza a Nova dosiaľ odvysielali dve série Hlasu Česko Slovenska – v roku 2012 a 2014. Ratingovo neboli na slovenskom trhu takým hitom ako napríklad Superstar.
Ostatnú sériu vysielanú pred štyrmi rokmi na jar sledovalo na Markíze v priemere 288-tisíc divákov z komerčnej cieľovky 12 – 54. Program dosahoval priemerný share u mladšieho publika na úrovni 26,4 percenta.
V ostatnej sérii Hlasu bolo najviac divákov pri televízoroch hneď pri prvej časti, ktorá oslovila vyše 400-tisíc divákov z komerčnej cieľovky. Na finále série ich bolo ale zvedavých len zhruba polovica. Konkurenciou však bol Panelák aj priamy prenos z futbalových MS – Markíza šou vysielala mimo víkendu v stredajšom prime-time.
Formát The Voice distribuuje globálne spoločnosť Talpa, ktorú v roku 2015 kúpila britská skupina ITV. Spevácku súťaž vymyslel producent John de Mol, ktorý stojí aj za reality šou Big Brother a ďalšími formátmi. The Voice sa premiérovo vysielal v roku 2010 v Holandsku. Odvtedy sa predal do desiatok krajín.
Okrem „klasickej“ verzie vznikol aj detský variant šou The Voice Kids. Tento rok ohlásila Talpa nový subbrand The Voice Senior, v ktorom dá priestor starším spevákom. Šou pôjde tento rok na jeseň v Holandsku a kúpili ju už aj Nemci.