Markíza a Nova chystajú na jar 2012 adaptáciu speváckej súťaže The Voice pod názvom Hlas Česko Slovenska. Sesterské televízie to v pondelok podvečer oficiálne oznámili prostredníctvom tlačovej správy. Pôjde o lokálnu adaptáciu pôvodom holandského formátu.
"Po prvýkrát v histórii hudobných súťaží nezáleží na vzhľade, ale iba na speváckom talente," píše Markíza v tlačovej správe. "Osobní kouči, z radov uznávaných osobností českého a slovenského šoubiznisu, si vyberú svoje talenty a privedú ich k víťazstvu," dodáva.
Televízna náborová kampaň odštartovala na obrazovkách Markízy a Novy dnes po 19:00, v rámci self-promo blokov sa začala objavovať trojica spotov. Jedinou podmienkou pre záujemcov o účasť v súťaži je vek nad 16 rokov. Prihlasovacie formuláre pre oba štáty sú zverejnené na spoločnom webe www.hlas.tv.
Televízie sa potenciálnych súťažiacich vo formulári pýtajú okrem základných osobných údajov aj na to, ako dlho sa venujú hudbe, či spievajú v nejakej kapele, hrajú na hudobný nástroj alebo skladajú vlastné piesne. Zaujíma ich tiež, či záujemcovia už vystupovali v minulosti v televízii či pred publikom, čo považujú za svoj doterajší najväčší životný úspech a koho v hudobnom biznise najviac obdivujú.
Víťaz má podľa informácií na stránke získať bližšie nešpecifikovanú finančnú odmenu a možnosť vydať vlastný album v spoločnosti Universal. Televízie zatiaľ nezverejnili mená moderátorov, porotcov ani produkčnej spoločnosti a realizačného tímu.
Markíza a Nova na webe projektu zdôrazňujú, že diváci Hlasu Česko Slovenska majú zabudnúť na "amatérov bez štipky súdnosti, ktorí sa chodia do najrôznejších súťaží len zviditeľniť". Výkony všetkých majú byť už od samého začiatku na vysokej úrovni. "Všetci budú dobrí. My ale hľadáme toho najlepšieho," dodávajú sesterské stanice z mediálnej skupiny CME.
Zakúpenie formátu The Voice of potvrdila pre Mediálne.sk už začiatkom septembra generálna riaditeľka Markízy Zuzana Ťapáková.
Súťaž The Voice čiastočne pripomína X Factor. Štvorčlenná porota zložená z ľudí z hudobného biznisu na rozdiel od Superstar nehodnotí iba výkony súťažiacich, ale zároveň aj vystupuje v úlohe mentora – pomáha im pri výbere skladieb či pri nácviku vystúpení. Špecialitou The Voice je dôraz na hlas. V prvom kole castingu má porota stoličky otočené smerom k publiku, preč od pódia, takže spevákov nevidí a rozhoduje sa iba podľa hlasu. Na rozdiel od Superstar a X Factoru The Voice neukazuje adeptov do "hviezdnej roty".
The Voice of je pôvodom holandský formát, jeho autorom je úspešný televízny producent John de Mol v spolupráci s hudobníkom Roelom van Velzenom. De Molova spoločnosť Talpa Media už šou predala do 27 krajín sveta. Napríklad v USA ju s veľkým úspechom vysielala televízia NBC, túto jeseň sa objaví aj v Nemecku ako spoločný projekt sesterských staníc ProSieben a Sat.1. V roku 2012 šou okrem Slovenska a Česka uvedú aj televízie v Belgicku, Francúzsku, Veľkej Británii a Austrálii.