Markíza a Nova ohlásili tretiu spoločnú SuperStar

Televízie Markíza a Nova ohlásili prípravy tretej série "federálnej" verzie speváckej súťaže SuperStar.

"Riaditelia televízií Markíza a Nova sa na tom dohodli s vedením spoločnosti FremantleMedia, ktorá vlastní k formátu hudobnej castingovej súťaže licenciu," potvrdilo v tlačovej správe PR oddelenie Markízy.

Formát sa má na obrazovky vrátiť v "celkom novej podobe", lokálna adaptácia už podľa informácií Mediálne.sk neponesie názov Česko Slovenská SuperStar, ale len SuperStar. V takejto podobe Markíza a Nova názov uvádzajú aj v tlačovej správe.

Markíza a Nova ohlásili tretiu spoločnú SuperStar

Zdroj: TV Markíza

Moderátorské obsadenie ani členov poroty zatiaľ televízie nezverejnili, rovnako ako termín nasadenia šou. Podľa informácií Mediálne.sk s ňou rátajú do jarnej časti sezóny a vyrábať by ju mala česká pobočka produkčnej spoločnosti MediaPro Entertainment, ktorú rovnako ako Markízu a Novu vlastní mediálna skupina CME. Český bulvárny denník Aha! dnes napísal, že vážnou kandidátkou na post moderátorky je Tereza Pergnerová.

Záujemcovia o účasť v súťaži sa budú môcť od piatka prihlasovať prostredníctvom registračného formulára na zatiaľ ešte nefunkčnom webe www.superstar2013.tv. Castingy prebehnú počas novembra a decembra 2012 v troch slovenských a troch českých mestách. Hlavnou výhrou pre víťaza bude tak ako v predchádzajúcich ročníkoch 100-tisíc eur.

Markíza a Nova ohlásili tretiu spoločnú SuperStar

Česko Slovenskú SuperStar vysielali Markíza a Nova naposledy na jar 2011. Na Markíze ju sledovalo priemerne 44,1 % divákov zo strategickej cieľovej skupiny 12-54. Priemerne si k obrazovkám sadalo 538-tisíc ľudí. Najvyšší trhový podiel 54,7 % dosiahlo záverečné "Grandfinále", nešlo však o celkovo najsledovanejšie vydanie. Tým sa stal diel "Divadlo" z 13. marca 2011, ktorý dosiahol rating 19,8 % a pozrelo si ho 679-tisíc mladších divákov.

Prvej sérii Česko Slovenskej SuperStar sa na jeseň 2009 darilo o takmer 13 percentných bodov lepšie, v 12-54 zaznamenala priemerný výkon 57,0 %. Výrazne lepšie výsledky vtedy dosiahol aj finálový priamy prenos - trhový podiel v cieľovke 12-54 sa vyšplhal na hodnotu 67,8 %.

Víťazom druhého ročníka "federálnej" speváckej šou sa stal Slovák Lukáš Adamec, v prvej sérii patrila prvá priečka Čechovi Martinovi Chodúrovi. Priame prenosy sa vlani presunuli z Bratislavy do Prahy a Petra Núñeza na režisérskej stoličke vystriedal Pepe Majeský.

SuperStar je licencovaný formát spoločnosti FremantleMedia s originálnym názvom Idols.