Markíza si možno chystá pôdu pre akčnú televíziu pre mužov

Zdroj: TV Markíza

Po ženskej televízii Doma možno Markíza chystá aj stanicu pre mužov. Licencovaná spoločnosť Markíza-Slovakia si v uplynulých dňoch na Úrade priemyselného vlastníctva SR podala niekoľko žiadostí o registráciu ochranných známok názvov, ktoré naznačujú prípravy televízie zameranej najmä na akčné žárne - Action, Action TV, TV Action a Markíza Action.

Markíza-Slovakia si chce okrem akčných názvov zabezpečiť aj používanie ochranných známok Markíza GO! a Markíza Arena.

Pôdu pre možnú novú stanicu si Markíza-Slovakia pripravuje aj na internete, kde si zabezpečila domény www.markizaaction.sk a www.markiza-action.sk. Jej majiteľ, mediálna skupina Central European Media Enterprises (CME), už obdobnú televíziu pod názvom bTV Action prevádzkuje v Bulharsku. Televíziu pre mužov plánuje údajne spustiť aj v susednom Česku, kde sú tiež jednými z potenciálnych názvov Nova Action a Nova Arena.

Markíza si možno chystá pôdu pre akčnú televíziu pre mužov

CME na Slovensku v súčasnosti prevádzkuje plnoformátovú TV Markíza a ženskú Doma, aj pre slovenský trh z Česka distribuuje športovú Nova Sport a lokálnu verziu lifestylovo-hudobnej televízie MTV.

Multikanálová stratégia koncernu je na jednotlivých televíznych trhoch podobná. CME postupne prináša rovnako zamerané tematické stanice, na ktorých často vysiela rovnaké akvizície. Ženská televízia Doma napríklad po Slovensku vznikla aj Chorvátsku, jej predobrazom je rumunská Acasa.

Prezident CME Adrian Sarbu v nedávnom rozhovore pre české Hospodářské noviny uviedol, že nové stanice sú pripravené v každej zo šiestich krajín, kde skupina pôsobí. Ich tohtoročné spustenie označil zatiaľ iba za možnosť, ktorá závisí od dopytu na trhu po nových kanáloch. Na Slovensku má spoločnosť Markíza-Slovakia už od júla minulého roka licenciu na filmovo-seriálový kanál Markíza Cinema. Oficiálny termín štartu televízia dosiaľ neohlásila. Obdobné stanice s názvami Nova Cinema a bTV Cinema prevádzkuje CME aj v Česku a Bulharsku.

CME má podľa Sarba pripravené rôzne typy staníc: „Ak sa pozrieme na demografickú štruktúru našich divákov a zistíme, že potrebujeme viac mužských divákov, spustíme mužský kanál, keď budeme potrebovať viac detských divákov, bude to detský kanál. To je normálne, musíme vybalansovať našu ponuku.“ Mediálna skupina uvažuje aj o spustení platených televíznych kanálov.

Požiadali sme TV Markíza o oficiálne stanovisko.