Televízia Markíza môže byť spokojná so štartom svojho nového seriálu Búrlivé víno, ktorý mal premiéru na Nový rok.
Access-primeový titul sa zaradil do desiatky najsledovanejších relácií prvého dňa roka 2013 a prvá časť priniesla pre televíziu nadštandardný trhový podiel.
Zdroj: Markíza
Búrlivé víno si v čase medzi 18. a 19. hodinou pozrelo v komerčnej cieľovke 368-tisíc ľudí, čo znamenalo 29 percent divákov pred TV obrazovkami. V 12+ bola sledovanosť necelých 590-tisíc ľudí (share 27,5 %).
Podľa tlačovej správy seriál najvýraznejšie uspel v cieľovej skupine žien vo veku 12 až 34 rokov s trhovým podielom 33,7 percenta.
TV Joj vysielala v rovnakom čase premiérovú Súdnu sieň, ktorá bude seriálu aj štandardne konkurovať. Ináč fungujúca court show uhrala tentokrát iba podpriemerný výsledok.
Podľa informácií Mediálne.sk priemerný počet divákov v 12-54 bol 214-tisíc pri trhovom podiele 16,9 percenta. V 12+ išlo o 18,3-percentný share a 390-tisícové publikum.
Hlavný večerný program na Markíze aj Joj dosiahol vyrovnané výsledky. O čosi viac divákov malo po 20:20 nové pokračovanie Saxány (Lexikon kouzel), ktoré sledovalo 369-tisíc ľudí z komerčnej cieľovky (podiel 24,5 %). Nasledujúci film Ženy v pokušení už klesol podľa informácií Mediálne.sk na 21,2-percentný podiel pri sledovanosti 169-tisíc ľudí.
Jojka tiež stavila na film pred mladších divákov – animovaný Hore zo štúdia Pixar, ktorý si po 20:25 pozrelo 331-tisíc ľudí (podiel 21,7 %). Po animáku nasledoval film Snežné psy, ktorý sledovalo 185-tisíc divákov, teda viac ako Ženy v pokušení na Markíze.
Zdroj: SITA
Jednotka vysielala medzi ôsmou a pol desiatou večer špeciálny program k oslavám výročia vzniku Slovenskej republiky, ktorý však na národné city nezabrnkal – v 12+ ho pozeralo iba okolo stotisíc ľudí, čo predstavovalo 4,1-percentný share. Lepšie sa darilo nasledujúcemu slovenskému filmu Dom (v 12+ 177-tisíc divákov, podiel 9,8 %).
Nadpriemerné čísla priniesol na Jednotke ešte o 13. hodine novoročný prejav prezidenta Ivana Gašparoviča, ktorý si v 12+ pozrelo 409-tisíc divákov. Podiel bol až 24,5 percenta. Prezident zaujímal najmä staršie publikum – v 12-54 bola sledovanosť 122-tisíc ľudí, čo stále znamenalo nadpriemerný podiel 12 percent.
Príhovoru Gašparoviča predchádzalo na Jednotke špeciálne vydanie Otázok Václava Moravca s českým premiérom Petrom Nečasom a predsedom vlády SR Robertom Ficom. Diskusnú reláciu vysielanú súbežne s Českou televíziou, ktorá ju vyrábala, si napoludnie v 12+ pozrelo 236-tisíc ľudí (share 15,5 %).
Alternatívny novoročný príhovor opäť ponúkla TV Joj. Hessov Haló novoročný horoskop (video na webe Joj) si večer po 20. hodine v skupine v 12-54 pozrelo podľa informácií Mediálne.sk 287-tisíc divákov (podiel 19 percent), v 12+ ich bolo vyše 430-tisíc. Pred rokom bol úspešnejší príhovor Pištu Lakatoša, ktorý si pozrelo takmer 700-tisíc divákov v 12+.
K najsledovanejším reláciám patrilo 1. januára spravodajstvo. Nadštandardne sa darilo Markíze. Televízne noviny pozeralo v mladšej cieľovke 519-tisíc divákov pri trhovom podiele 37,4 percenta.
Markíza zakomponovala o 19:20 aj špeciál k výročiu rozpadu Česko-Slovenska, ktorý dosiahol 40,3-percentný share pri sledovanosti 590-tisíc ľudí. V 12+ sledovanosť prekročila milión. Športové noviny po 20. hodine mali rovnakú sledovanosť ako hlavná spravodajská relácia Markízy.
Medzi 19. a 20 vysielala TV Joj štandardne Krimi a Noviny, ktoré získali nadpriemerný podiel 30, respektíve 31,9 percenta (420, respektíve 469-tisíc divákov).
Z menších staníc sa po 20. hodine najlepšie vydarila filmová voľba na Doma – Dokáž to! pozeralo 96-tisíc mladších divákov (podiel 6,8 %). Nadpriemerný výsledok získalo aj Dajto s filmom Demolátor (81-tisíc ľudí / share 5,4 %). Na Plus menej fungoval film Operácia Dunaj (53-tisíc ľudí / 3,4 %).
Stanica si však následne zachovala toto publikum s filmom Svokor, ktorý už predbehol film Sláva na Doma a zviedol vyrovnaný súboj s filmom Muž na úteku na Dajto.
Markíza dosiahla 1. januára 2013 v skupine 12-54 podľa informácií Mediálne.sk denný share 24,2 percenta, TV Joj 16,7 percenta. Skupina CME uhrala súhrnný podiel na trhu vo výške 33,5 percenta, skupina Joj 22,8 percenta. Televízie RTVS sa dostali v 12+ na 11,2-percentný podiel.
Zaujímavosťou je, že u mladšieho publika veľkú časť večera 1. januára vyhrával balík českých, respektíve ostatných káblových staníc.
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.