Informáciu o návrate staníc Markízy priniesol web Aktuality.sk, odvoláva sa na tvrdenia generálneho riaditeľa Towercomu Ivana Peschla.
„Rokovanie s televíziou Markíza sa vyvíjajú veľmi pozitívne. Predpokladáme, že od druhého polroka 2017 budú kanály Markízy prítomné v Plustelke,“ povedal pre portál.
Podľa informácií Mediálne.sk počíta Towercom s tým, že by sa Markíza a jej ďalšie stanice mohli vrátiť na anténu už do niekoľkých mesiacov – počas júla.
„Nebudeme to v tejto chvíli komentovať,“ reagovala na medializované informácie hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová.
Podľa Aktualít sa bude Markíza cez anténu šíriť v HD verzii, jej dve menšie stanice v štandardnom rozlíšení.
Plustelka je platený variant DVB-T, ktorý zahŕňa 18 staníc. Väčšina z nich je šírená v rámci štvrtého multiplexu.
Zákazníci Plustelky si balík objednávajú za 5,90 eura mesačne. S cenou Towercom od spustenia služby nehýbal. Aktuálne ju ponúka do konca roka s polovičnou zľavou.
Počet platiacich zákazníkov za terestriálny príjem nie je oficiálne známy, podľa predošlých informácií sa však pohyboval maximálne medzi 10- a 20-tisícmi, uvádzal Towercom.
Otázny je právny rámec, v ktorom by sa Markíza dostala späť na anténu v platenej verzii. Generálny riaditeľ televízie Matthias Settele v rozhovore pre Mediálne.sk koncom vlaňajška hovoril, že do platenej ponuky operátorov, a teda ani v rámci DVB-T, nemôže televízia ísť v súvislosti s právami, ktoré nakupuje.
„Licenčné práva k programom, ktoré máme, sú pre ‚free TV‘ a základné balíčky operátorov, teda takzvaný basic cable, a nie pre vysielanie v nadstavbových – platených. Za daných okolností teda nie je možné ísť s našimi stanicami do plateného DVB-T,“ tvrdil.
Markíza už v minulosti Towercomu svoje stanice pre Plustelku poskytla – išlo o SD stanice, ktoré boli dostupné v rámci satelitnej Plustelky. So šírením SD staníc cez satelit Markíza aj ďalšie domáce televízie na prelome rokov prestali.
Z DVB-T odišla Markíza pôvodne k 31. decembru 2016. Týmto krokom chcela televízia ušetriť – terestriálne šírenie je pre televízie s odstupom najnákladnejšie. Markízu malo stáť zhruba päť miliónov ročne, pričom DVB-T príjem ako primárny u nás využívalo zhruba 12 percent domácností. Ide však v súčasnosti o jedinú bezplatnú formu sledovania televízie.
Po odchode z DVB-T Markíze klesla sledovanosť. Klientov ubezpečovala, že po tom, čo sa zmeny prejavia v peoplemetrovom paneli, sa vráti k pôvodným ratingom. Návrat k pôvodným číslam datovala najneskôr do mája.
Znížená sledovanosť však Markíze komplikuje situáciu – vystavuje ju riziku nedodávok objednaných kampaní respektíve znížených tržieb od zadávateľov. Priestor na trhu využíva Joj, ktorá si medziročne zlepšila výkonnosť.