Odsun telenoviel na novú stanciu Doma citeľne poškodil výkonom Markízy v popoludňajšom off-time. Miesto niekdajších 40 percent si musí podľa informácií Mediálne.sk vystačiť aj s trhovými podielmi o polovicu nižšími. Aby udržala svoju pozíciu, potrebuje udržať aspoň aktuálny podiel nad 30 %.
Najslabším článkom popoludňajšej štruktúry trhového lídra je po 14:00 dvojslot so sitcomom Priatelia. Vo viacnásobnej repríze ho v univerzálnej cieľovej skupine 12+ zväčša pozerá iba okolo 20 percent divákov pri obrazovkách.
Vyrovnané súboje s Markízou zvádza trhová dvojka Joj s C.S.I.: Kriminálka Las Vegas, ale aj Jednotka so staršími vydaniami relácií Postav dom, zasaď strom a Kaviareň Slávia.
Podpriemerné výkony dosahuje aj na Priateľov nadväzujúci seriál Kobra 11. Nad hranicu 30-percentného podielu vyskakuje iba v ojedinelých prípadoch. V ostatných dňoch ho sledovalo od 23,6 do 30,3 percenta divákov. Z veľkej časti sa prekrýva s reprízovou telenovelou Divoký anjel, ktorá Jednotke aktuálne prináša stabilne nadpriemerné podiely.
O nič lepšie sa po 13:00 nedarí ani už raz z vysielania stiahnutému seriálu Bez stopy. V Uplynulých desiatich pracovných dňoch vyskočil nad tridsiatku iba raz. Predchádzajú mu filmy, ktorým sa to podarilo dvakrát.
Najlepšie čísla pred popoludňajšímí Televíznymi novinami prináša Walker, texaský ranger, ktorým Markíza hasila problém po prepade americkej telenovely Osobný strážca. Taktiež síce skĺzava do podpriemeru, no z popoludňajšej ponuky sa najčastejšie dokáže udržať nad hranicou 30-percentného podielu. Správy STV o 16:00 a súťaž Zostane to v rodine mu veľké problémy nerobia, Jojka so C.S.I.: Kriminálka Miami obhajuje priemer svojej stanice.
Napriek slabému popoludniu bola Markíza uplynulý týždeň najsilnejšia za posledné štyri mesiace. Vďačí za to rozbiehajúcej sa Česko Slovenskej SuperStar, ktorá obsadzuje večerný program tri dni v týždni. Doterajší sezónny priemer televízie, rátaný od 36. týždňa 2009, dosahuje aktuálne hodnotu 31,7 percenta.
Zdroje dát:
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované.
Všetky hodnoty sú uvádzané v univerzálnej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. "Nadpriemer" a "podpriemer" je porovnaním výkonnosti relácie s celotýždenným priemerným trhovým podielom televízie v univerzálnej cieľovej skupine. "Sezónny priemer" sa chápe ako priemer týždenných podielov univerzálnej cieľovej skupiny v období od septembra do júna.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.