Markíza má narodeniny, na trhu je dvanásť rokov

Televízny líder Markíza v pondelok vstúpil nielen do novej sezóny, ale aj do trinásteho roku existencie.

Markíza je najstaršia slovenská celoplošná komerčná televízia. Napriek tomu, že najstaršia je STV, Markíza vysiela najetablovanejšie televízne produkty. V portfóliu má najsilnejšie spravodajstvo, seriál či zábavné tituly.

Prvé obrazové vysielanie tvorila promo slučka, ktorá sa na okruhoch bývalej Ta3 objavila pred štartom masívne avizovaným reklamnou kampaňou "Konečne niečo iné!". Televízia štartovala deň na to 31. augusta o 19:00 strihovým programom A sme tu!.

 

Prvý večer vysielania Markízy

19:00 A sme tu!

20:30 Bláznivá strela

22:00 Cliffhanger

00:00 Hellraiser

 

Prvý reklamný break otváral spot na produkty Garnier, prvý film bola Bláznivá strela z roku 1988. Prvý odvysielaný periodický titul vlastnej tvorby bol detský magazín Kakao, ktorý sa objavil 1. septembra. Prvé vydanie relácie Televízne noviny, ktoré sa čoskoro vyprofilovali ako najúspešnejší titul pôvodnej tvorby, sa s moderátormi Andreou Vadkerti a Vladimírom Repčíkom vysielali 1. septembra 1996 o 19:00.

Od štartu v programe stanice pretrvali Televízne a športové noviny, ranný magazín Teleráno, týždenná investigatíva Paľba, pôvodne štartovaná ako denník. Od prvých týždňov sa vysiela aj promo týždenník Zo zákulisia Markízy.

Uplynulý dvanásty rok začal pre Markízu výborne, ťažiskový projekt Slovensko hľadá Superstar splnil očakávania, stabilizoval sa seriál Ordinácia v ružovej záhrade a diváci veľmi dobre prijali tretiu sériu sitcomu Susedia.

V druhom polroku sa jej už darilo horšie. Prvýkrát jej vážne a denne začala šliapať na päty komerčná konkurencia Joj, ktorá do prime-time denne nasadla seriál Panelák. Ťažký a turbuletný bol štart novej podoby Televíznych novín a veľká šou Elán je Elán zaujala menej divákov, ako stanica očakávala. Slabšia bola aj druhá séria šou Let´s Dance. Markíza túto sezónu spustila i zrušila najviac formátov. Zmenila aj logo.