Markíza môže začať do poroty hľadať slovenskú Christinu Aguileru. Zakúpila licenciu na svetovú spevácku šou The Voice a plánuje na trh uviesť jej lokálnu adaptáciu. Pre Mediálne.sk to potvrdila generálna riaditeľka televízie Zuzana Ťapáková.
Šéfka Markízy zatiaľ nechcela konkretizovať nasadenie šou, ani či pôjde po dvoch sériách Česko Slovenskej SuperStar a Talentmanii o ďalšiu "federálnu" spoluprácu so sesterskou Novou. "Určite však s Novou budeme robiť ďalší federálny projekt," dodala. O aký formát pôjde, prezradiť zatiaľ nechcela.
Trhový líder si už na Úrade priemyselného vlastníctva SR zaregistroval viaceré názvy, ktoré sú prekladom The Voice, ako Slovenský hlas, Hlas Slovenskej republiky, Hlas Slovenska, respektíve Hlas. Poistil si aj možnú medzinárodnú verziu registráciou značiek ČeskoSlovenský hlas, respektíve Hlas ČeskoSlovenska. Rovnaké kroky už uskutočnila aj česká Nova.
Zdroj: NBC
The Voice by teoreticky mohol byť ťažiskovým projektom Markízy už túto sezónu na jar. Televízia síce vlastní licenciu aj na ďalšiu sériu emotívnej šou Bailando, je však nepravdepodobné, že po jesennom Let's Dance nasadí hneď ďalší tanečný formát.
Súťaž The Voice čiastočne pripomína X Factor. Štvorčlenná porota zložená z ľudí z hudobného biznisu na rozdiel od Superstar nehodnotí iba výkony súťažiacich, ale zároveň aj vystupuje v úlohe mentora – pomáha im pri výbere skladieb či pri nácviku vystúpení. Špecialitou The Voice je dôraz na hlas. V prvom kole castingu má porota stoličky otočené smerom k publiku, preč od pódia, takže spevákov nevidí a rozhoduje sa iba podľa hlasu.
The Voice je pôvodom holandský formát, jeho autorom je úspešný televízny producent John de Mol v spolupráci s hudobníkom Roelom van Velzenom. De Molova spoločnosť Talpa Media už šou predala do približne dvadsiatich krajín sveta. Napríklad v USA ju s veľkým úspechom vysiela televízia NBC, túto jeseň sa objaví aj v Nemecku ako spoločný projekt sesterských staníc ProSieben a Sat.1.