Markíza musí zaplatiť až 21-tisíc eur. Televízia mala porušiť zákon dvomi spôsobmi – jednak tým, že poučenie o správnom použití lieku nebolo v reklame dostatočne jednoznačné či zrozumiteľné. Malo sa tak stať v prípade spotov na lieky Ibalgin 400, Ibalgin Fast, Pinosol, Panadol Extra, Panadol Novum, Coldrex Max Grip a Coldrex tablety v januári a februári tohto roka. Pokuta sa z menšej časti týkala aj nezreteľného informovania o product placemente na konci Telerána.

Markíza už z rovnakého dôvodu platila tisícové pokuty. Na jar Najvyšší súd SR tiež potvrdil prípady, voči ktorým sa televízia pôvodne odvolala a potvrdil tak pokuty vo výške vyše 40-tisíc eur. (odkazy na prípady na konci článku)

V súhrne 16 500 eur musí zaplatiť prevádzkovateľ TV Joj, spoločnosť Mac TV. Z toho 10-tisíc eur je tak ako pri Markíze za nezreteľné upozornenie o správnom použití liekov Olynth HA a Neo-angin začiatkom tohto roka.

Pokuta 6 500 sa týkala viacerých porušení pravidiel ohľadom sponzorských odkazov sponzorov Panta Rhei a Alza.sk. V dvoch prípadoch išlo o nedostatočné oddelenie reklamy od programov, v ostatných o prekročenie povoleného počtu prerušení programu, respektíve 12-minútového limitu pre komerčné odkazy.

Zle označený sponzorský odkaz mala lokálna televízia RTV Krea. Sponzorský odkaz spoločnosti Respect bol uvedený len na začiatku a odkaz spoločnosti Eurotrade-SK len na konci programu. Podľa zákona to musí byť na začiatku aj na konci.

Dve sankcie boli vo forme upozornenia na porušenie zákona za údajnú neobjektívnosť spravodajstva a politickej publicistiky – obe sa týkali tém, pri ktorých dochádza k stretu konzervatívnych a liberálnych názorov. Markíza bola podľa rady neobjektívna za februárový príspevok Televíznych novín Homosexualita v škole.

Názory od faktov zas nemala oddeliť náboženská TV Lux v januárovej relácii Štúdio Špeciál, ktorá sa venovala ústavnej ochrane manželstva.