Záujemcovia o pobyt na Farme sa môžu hlásiť na podstránke podnafarmu.markiza.sk, televíziu v dotazníku opäť zaujímajú aj značné podrobnosti zo života potenciálnych súťažiacich vrátane ich vzťahu so zvyšnými členmi rodiny či problémami so zákonom. Víťaz dostane 50-tisíc eur.

Do vysielania zaraďuje televízia 35-sekundový náborový spot, v ktorom voice-over uvádza, že novú Farmu uvedie Markíza „tento rok“. V stredajšom Teleráne sa takisto vyskytlo self-promo na reality šou, keď boli hosťami bývalí súťažiaci, ktorí v dokrútkach hľadali v uliciach Bratislavy svojich nástupcov pre ďalšiu edíciu licencovaného formátu.

V dotazníku Markíza uvádza termíny kastingov v druhej polovici mája a druhé kolo výberu začiatkom júna. Informáciu o letnom nasadení Farmy priniesol v minulom týždni časopis Eurotelevízia, produkcia však od súťažiacich vyžaduje, aby bolo „absolútne k dispozícii“ od 1. augusta do 30. novembra 2014, čo skôr naznačuje jesenné nasadenie podobne ako vlani.

Ako letný formát štartovala Farma v roku 2011, keď Markíza vysielala prvú sériu. Finálová epizóda mala vtedy v komerčnej cieľovke rating 16,3 percenta, ktorý žiadna ďalšia záverečná časť formátu neprekonala – posledná epizóda tretej série v roku 2012 dokázala ale výkon zopakovať.

Priemerná sledovanosť Farmy 4, ktorú Markíza nasadila od 25. augusta minulého roka, dosiahla 8,7 percenta a trhový podiel 28,3 percenta v komerčnej cieľovke. V treťom ročníku sa share jednotlivých epizód spravidla pohyboval na úrovni 25 až 28 percent. Prvé dva ročníky relácie boli v tomto ohľade ešte o čosi úspešnejšie.

V prípade ostatnej edície šou mohlo byť pre Markízu pozitívnym znakom opäť aj finálové vydanie, ktoré malo najvyššiu sledovanosť zo všetkých častí série (14,4 % v 12 – 54) a druhý najvyšší trhový podiel 35,4 percenta.

Plánované pokračovanie Farmy aj v tomto roku televízia v prezentačnej brožúre ešte vlani vysvetľovala tým, že diváci reality programy stále vyhľadávajú, čo mali dokazovať aj čísla sledovanosti v tom čase vysielanej štvrtej Farmy.

„Farma potvrdila záujem divákov o reality šou, ktoré nemajú snahu urážať ich inteligenciu a dobrý vkus. Na našu Farmu neposielame žiadnych vyvolených ani farmárov, ktorí hľadajú ženu,“ pripomínala Markíza.

Televízia pred štvrtou sériou zvažovala aj celebritný ročník Farmy, v ktorom by si súťaž vyskúšali známe osobnosti, od zámeru však napokon upustila a opätovne nacastovala „bežných“ ľudí. 

Farma je licencovaný formát švédskej produkčnej spoločnosti Strix Television AB s pôvodným názvom The Farm. Súťažiaci počas niekoľkých týždňov obývajú spoločne „farmu“, na ktorej sa vo vlastnej réžii a v sťažených podmienkach snažia „prežiť“. Po postupnej eliminácii v dueloch spoznávajú na konci diváci celkového víťaza. The Farm má za sebou niekoľkoročnú históriu, predaná bola do takmer 50 krajín.