Plánované nasadenie šou Markíza nekomentovala. V polminútovej castingovej výzve žiada televízia potenciálnych súťažiacich, aby sa ozvali na e-mailovej adrese. Víťazovi sľubuje 50-tisícovú odmenu, rovnakú ako v prvej edícii.

Šou Markíza nazýva MasterChef Slovensko, z čoho je zrejmé, že nepôjde o federálnu súťaž, ale samostatnú, lokálnu verziu. Tento zámer pre Mediálne.sk potvrdila aj televízia.

Česko-slovenského MasterChefa realizovali Markíza s Novou v roku 2012. Do obnovenia spoločnej spolupráce sa v tomto prípade televízie nehrnuli, už predtým naznačovali, že urobiť formát tohto typu univerzálne pre slovenské a české publikum je výzva. Svedčali o tom aj ratingové hodnoty prvej série v oboch krajinách.

Nova napokon na „svojho“ MasterChefa vsádza už v aktuálnej jesennej sezóne, novú sériu na svojom hlavnom kanáli odštartuje 7. októbra. Vysielať sa bude v dvojitom nasadení – v pondelok a stredu.

Premiérového MasterChefa uviedli Markíza s Novou takisto v jesennej sezóne, konkurenciu mu robila vtedy aj ďalšia licencovaná kuchárska šou Recept na bohatstvo, ktorú vysielali Joj a Barrandov.

MasterChef nebol u divákov výraznejším hitom a napriek sľubnému štartu napokon skĺzol k podpriemerným trhovým podielom. Lídrom bola Markíza opäť až s finálovou epizódou v decembri, keď si na meno českého víťaza šou Petra Jonáša počkalo 241-tisíc divákov z komerčnej cieľovky 12 – 54 pri trhovom podiele 27,3 percenta.

Markíza do vysielania zvažovala aj iné kulinárske formáty. Databázu ľudí, ktorých baví varenie, si budovala ešte v roku 2013. Na Doma testovala v tomto roku kratšiu reláciu Zmena chutí. Na menšej stanici naďalej vysiela formát Varte s nami, ktorý sponzoruje Lidl.

S kulinárskou šou aktuálne slávi úspech u mladších divákov Joj, ktorej zafungovala novinka so súťažným prvkom Moja mama varí lepšie ako tvoja.

Relácia, ktorá vznikla v Španielsku a distribuuje ju FremantleMedia, zabezpečuje Jojke vyššie trhové podiely ako predošlé formáty nasadzované v podvečernom slote pred správami. Stanica je u mladých lídrom na úkor seriálu Kukučka na Markíze. Joj počíta aj s pokračovaním víkendového formátu 15 minút. kuchár, kde sa o recepty s divákmi delí šéfkuchár Gabo Kocák.

Čo sa týka Markízy, tá tento rok na jar nepriniesla klasickú súťažnú šou, v rámci entertainment žánru vsádzala na stredajšiu hudobnú šou ChartShow. Rok predtým jarnú sezónu vykrýval Hlas Česko Slovenska a v roku 2013 Superstar.

MasterChef je licencovaný formát britskej produkčnej spoločnosti Shine TV, jeho prvým vysielateľom bola v roku 1990 verejnoprávna BBC One. Predal sa do desiatok krajín, americký Fox napríklad divákov upútal aj nasadením známeho šéfkuchára Gordona Ramsayho do šou.

V česko-slovenskej verzii súperilo o celkové prvenstvo 20 súťažiacich, ich schopnosti posudzovala trojica Jiří Štift, Radek Šubrt a Martin Korbelič.

Markíza hľadá súťažiacich do nového MasterChefa

Zdroj: TV Nova