
Rodinné prípady - oficiálne logo
Televízia Markíza sa od štvrtého týždňa vráti k relácii Rodinné prípady, ktorú prvý raz do vysielania zaradila ešte v decembri 2012.
Scripted-reality seriál vtedy dlhšie promovala, no napokon odvysielala iba jedinú časť 17. decembra. Program nasadila do vysielania náhlou zmenou namiesto Zámeny manželiek. Relácia mala po 21:30 v komerčnej cieľovke 12 -54 rating 7,6 percenta a trhový podiel 24,3 percenta.
Rodinné prípady figurujú v aktuálnej programovej štruktúre Markízy vo viacnásobnom nasadení – od pondelka do štvrtka po premiérových častiach Búrlivého vína. Hodinový program má začiatok plánovaný na 21:30, prvý raz sa na obrazovku dostane 20. januára.
Markíza len v tomto týždni uviedla do hlavného vysielacieho času nové časti Zámeny manželiek, ako aj novinku Svokra, obe reality šou obsadili utorkový a štvrtkový slot. S týmito reláciami však televízia ráta už len v budúcom týždni.
Následne ich nahradia spomínané Rodinné prípady, ktoré navyše pôjdu aj v pondelok a stredu. Počet dielov scripted-reality šou nie je známy, televízia má nakrútených niekoľko častí vopred. Reláciu vyrábala ešte vtedy samostatná zložka MediaPro Entertainment.
Rodinné prípady sú založené na skutočných príbehoch rodín v podaní nehercov. Televízia program uvádza anotáciou „skutočné príbehy ľudí, ktorým sa život vymkol z rúk“.
Každá časť prináša samostatný, uzavretý príbeh. Na názov relácie vlastní Markíza aj ochrannú známku.
Prvé a jediné dosiaľ odvysielanie vydanie nieslo podtitul „Moja dcéra ušla z domu“. Vo štvrtom týždni ráta Markíza s epizódami „Zakázaná láska“, „Mlčať ako hrob“, „Otcovo tajomstvo“ a „Ozveny minulosti“.
Podobný program s názvom Rodinné záležitosti nasadila vlani aj TV Joj. Takisto išlo o seriál s reálnymi príbehmi obyčajných ľudí zo slovenských miest a dedín, ktorí sa ocitli v krízovej situácii.
Formát pripravoval tvorivý tím autorov Súdnej Siene a reality šou Farmár hľadá ženu, účinkujúci boli takisto neherci. Vysielal sa od februára do mája, sledovanosť nevybočila z priemeru stanice – napríklad vydanie z 2. apríla si po 21:40 pozrelo 7,3 percenta divákov z komerčnej cieľovky 12 – 54, trhový podiel dosiahol 20,3 percenta.