Nový letný formát televízie Markíza Vo štvorici po Slovensku má byť "najväčšia cestovateľská zábavná šou". S týmto podtitulom ju v piatok trhový líder predstavil novinárom na spoločnej tlačovej konferencii so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch (SACR) a produkčnou spoločnosťou Noemo.
Hlavnými protagonistami formátu budú herci známi zo zábavnej šou Partička Juraj Kemka, Lukáš Latinák, Róbert Jakab a Marián Miezga. "Prejdú Slovensko od najzápadnejšieho až po najvýchodnejší kút. Musia ísť pešo, alebo využiť čokoľvek nemotorové - balón, plťku či koňa. V tejto chvíli nevedia kadiaľ pôjdu ani v akej dvojici, všetky indície sa dozvedia postupne. K dispozícii majú iba zbalené batohy a navigačný systém," povedal o princípe šou autor námetu Daniel Dangl.
Zdroj: TV Markíza
Herci majú na svojom 24-dňovom výlete po Slovensku zažiť množstvo prekvapení a kurióznych situácií, ktoré sú vopred pripravené scenáristom Richardom Pupalom. Jednotlivé miesta, ktoré podľa plánu cesty navštívia, vytipovali tvorcovia v spolupráci so SACR, ktorá celý projekt zafinancovala. Agentúra dá na program 420-tisíc eur bez DPH, vklad Noema je 40-tisíc eur. Markíza sa podieľa na projekte poskytnutím vysielacieho priestoru a jeho propagáciou.
"Hľadali sme formu, ako nejako inak zaujať pozornosť. V minulosti sme participovali skôr na publicistických reláciách, ktoré mali za cieľ predstaviť Slovensko. Potrebujeme však dostať túto myšlienku aj do iných cieľových skupín," vysvetlil účasť SACR na projekte jej generálny riaditeľ František Stano.
"Sme pripravení aj na to, že jedného dňa po zúčtovaní celého projektu sa nás budú pýtať naše nadriadené inštitúcie, že aký je z toho efekt, že sme minuli toľko peňazí daňových poplatníkov. Ale my sme na to pripravení, lebo nečakáme, že štatistiky nám odzrkadlia tento efekt. Chlapci totiž pôjdu po lokalitách, ktoré nie sú notoricky známe. To je našim cieľom, ukázať tie zákutia a prekvapenia, ktoré skrývajú," dodal Stano.
Samotná Markíza nemá od Vo štvorici po Slovensku prehnané očakávania. "Úprimne, tento projekt nevznikal formou, že by sme konkrétne špecifikovali nejaké požadované výsledky v rámci ratingov alebo trhových podielov. Leto je ideálna príležitosť priniesť niečo nové, je to absolútne unikátny projekt, sú v ňom naše tváre z Partičky, ktoré každý týždeň zabávajú divákov a je to ideálny program na leto," povedala pre Mediálne.sk riaditeľka programových služieb TV Markíza a Doma Silvia Porubská.
Vo štvorici po Slovensku budú vyrábať celkovo tri štáby, na čele s režisérmi Petrom Begányim a Lukášom Zednikovičom. Pozostávať bude z 12 častí so stopážou 45 minút, pričom odštartuje samostatnou pilotnou epizódou. Na obrazovky sa dostane približne v polovici júna a potrvá takmer do polovice augusta. Markíza bude šou vysielať v týždennej periodicite v prime-time, presné nasadenie zatiaľ nechce konkretizovať.
Formát nebude vyrábať dvorná produkčná spoločnosť Markízy MediaPro Entertainment Slovakia, ale firma Noemo, ktorá patrí manželom Beáte a Danielovi Danglovcom. Existuje už od roku 2004 a podieľala sa na viacerých televíznych projektoch, prvýkrát sa však púšťa do väčšieho uceleného projektu. "Povedal som si, že možno by som si už mohol vyskúšať niečo urobiť aj sám. Preto je naša firma tentokrát vo väčšej miere zviditeľnená," povedal pre Mediálne.sk Dangl. SACR pôvodne ponúkal iný, serióznejší projekt, ktorý však nenašiel odozvu.
Zdroj: TV Markíza
Porubská odmietla, že by všetky relácie Markízy muselo prioritne vyrábať sesterské MediaPro. "Keď nás niekto osloví s novým projektom v ktorom vidíme potenciál, tak v prvom rade musíme riešiť našu vysielaciu štruktúru a projekty, ktoré do nej zapadajú, idú dokopy s brandom Markízy a divákom sa budú páčiť a budú úspešné," vysvetlila.
Letná novinka názvom evokuje americkú komédiu Vo štvorici po opici (Hangover), ktorú Markíza nedávno odvysielala v televíznej premiére. V čase jej propagácie sa vo vysielaní začal objavovať teaser, na Veľkú noc došlo k odhaleniu obsadenia a minulý týždeň už aj loga a základnej podstaty formátu.
Markíza bude Vo štvorici po Slovensku podporovať aj v ďalších reláciách, napríklad v Televíznych novinách a Teleráne. Partnerom projektu bude Rádio Expres, ktoré má prinášať napríklad živé vstupy z putovania štvorice hercov. Priestor dostane tiež na weboch patriacich Markíze a SACR.
SACR v minulosti spolupracovala na podobnom projekte s Fun rádiom.