Najvyššia sankcia – až 12-tisíc eur - sa týka komerčného lídra, ktorý opäť doplatil na relácie Akčná výhra a Sexy výhra vysielané na stanici Dajto. Podľa mediálneho regulátora Markíza opätovne porušila paragraf zákona o čestnosti a slušnosti reklamy.
Problematické boli tentoraz tri vydania audiotexových hier – z 30. novembra vlaňajška a 27. februára a 6. marca tohto roka. RVR sa aj tentoraz stotožnila so sťažnosťou a konštatovala, že programy obsahovali nejednoznačné, nepresné respektíve neúplne inštruovanie o spôsobe riešenia zadaných úloh.
Proti telefonickým hrám s pochybnými zadaniami, ktoré de facto zdierajú divákov, vystúpil mediálny regulátor ostro už pred niekoľkými týždňami spolu s českou vysielacou radou. Divákov upozornil, že pravdepodobnosť výhry v podobných reláciách je nízka a odporučil nezapájať sa do nich.
Markíza už aj s aktuálnou pokutou dostala v sumári sankcie za audiotexové súťaže vo výške 44-tisíc eur. Televízia deklarovala ešte vlani po 16-tisícovej pokute, že obsah programu bude riešiť s dodávateľom – reláciu pre ňu vyrába externá spoločnosť.
Rada samotné relácie typu Akčná výhra neposudzuje ako štandardný obsah, ale vzhľadom na ich povahu ako komerčné vysielanie – telenákup. Na ten sa vzťahujú špecifické pravidlá, aj preto je možné posudzovať pochybné praktiky a sankcionovať ich. Výška pokuty v tomto prípade môže byť od od 3 319 do 165 969 eur.
Zvyšné dve pokuty udelila RVR v utorok spoločnosti Mac TV, držiteľovi licencie staníc Joj Group. Televízia zaplatí 5-tisíc eur za inzerát na svojom teletexte, ktorý bol nevhodný pre maloletých do 18 rokov, no chýbalo mu takéto označenie. Ďalších 2 500 eur uhradí Joj za dopoludňajšie vysielanie formátu Extrémne prípady vlani v decembri, ktoré bolo označené ako program vhodný pre divákov od 12 rokov, no podľa RVR ho nemali vidieť diváci mladší ako 15 rokov.
Audiotexové hry prešetroval mediálny regulátor aj v prípade spoločnosti Interactiv.me – programová služba Ring TV, ktorá napokon obišla len s upozornením na porušenie zákona.
RVR otvorila aj viacero nových správnych konaní. Preverí, či spravodajská reportáž RTVS s názvom Boj so šmejdami z marca tohto roka bola objektívna, ako aj či verejnoprávna televízia zaradila šot Poštovej banky počas hokeja Slovensko – Taliansko na tohtoročných MS do povoleného slotu.
Rada bude posudzovať aj ďalšie vydanie Sexy výhry zo stanice Dajto a formát Eurominúty vysielaný na Joj. Zaoberať sa bude aj zrozumiteľnosťou reklamy na Ibalgin a tým, či Markíza informovala v grafike o umiestňovaní produktov v Teleráne.