Televízia Markíza dnes spúšťa tretiu sériu podvečerného formátu 4 svadby. Prvýkrát pôjde o "federálnu" verziu, ktorú odvysiela aj sesterská televízia Nova v Česku.
Princíp šou je rovnaký ako v predchádzajúcich sériách – štyri nevesty si na základe osobnej účasti na svadbe svojich súperiek navzájom hodnotia šaty, svadobné menu a celkový dojem zo svadby. Tá nevesta, ktorá získa od svojich súperiek najvyšší počet bodov, sa stane víťazkou a spolu so svojím manželom vyhrá svadobnú cestu v hodnote 3 500 eur.
Súťažiť budú dve nevesty zo Slovenska a dve z Česka. Nova nebude 4 svadby vysielať súčasne s Markízou, formát plánuje nasadiť až koncom tohto roka. Ako pre Mediálne.sk potvrdila PR manažérka Markízy Ľudmila Ráceková, obe televízie zároveň chystajú aj štvrtú sériu, ktorú už odvysielajú súbežne.
"Na tejto sérii je zaujímavé okrem rôznych povahových a charakterových vlastností samotných neviest či v štýloch jednotlivých svadieb, rozdiel v svadobných zvyklostiach. Napríklad, kým oba české sobáše boli civilné, slovenské nevesty mali cirkevný obrad. Kým české svadby sú viac neformálne, slovenské sú lepšie zorganizované. Kým v Česku sa začínajú niektoré svadby ešte pred obradom, na Slovensku taký zvyk nepoznáme," informovala Ráceková.
Prvej sérii koncom novembra 2010 počas celého týždňa kontinuálne stúpala sledovanosť i trhové podiely v oboch hlavných cieľových skupinách. V strategickej cieľovke 12-54 dosiahli 4 svadby podľa tlačovej správy priemerný celotýždňový rating 9,3 % a trhový podiel 37,8 %. Výrazne porazili konkurenčnú Súdnu sieň na TV Joj, ktorú sledovalo v priemere 24,3 % mladších divákov. Priemerný trhový podiel druhej série klesol koncom mája 2011 na 30,8 %. Išlo najmä o dôsledok konkurencie vtedy prebiehajúcich majstrovstiev sveta v hokeji.
Formátom 4 svadby Markíza sporadicky alternuje etablovanú gastronomickú šou Bez servítky. Princípom sú obe relácie podobné, pochádzajú z katalógu formátov britskej firmy ITV Studios.
Originálny formát Four Weddings bol oficiálne predstavený na festivale Mipcom 2009, prvýkrát sa objavil v rovnakom roku na obrazovke britskej stanice Living TV. Išlo o najúspešnejší debut pôvodného programu v histórii stanice, v súčasnosti chystá už jeho štvrtú sériu.