V pondelok o 19:50 odštartuje ostré vysielanie nová mužská televízia Dajto, v poradí tretí televízny kanál z rodiny Markíza.
Mediálna skupina CME na Slovensku doposiaľ prevádzkovala okrem plnoformátovej stanice ešte Doma zameranú najmä na ženy. Nový mužský kanál je vymedzený na vôbec najmenšiu divácku skupinu. CME ho spúšťa v čase, keď reklamný trh nevykazuje výrazné znaky oživenia.
Lokálna pobočka CME si pred štartom Dajto napriek tomu pochvaľuje údajne pozitívnu odozvu reklamných klientov. Na trhu im vraj chýbala televízia so zameraním na mužskú produktívnu cieľovú skupinu.
"Takisto je veľmi kladne prijímaná informácia, že aj vďaka digitalizácii bude penetrácia tejto televízie dosahovať už pri launchi približne 60 % a do konca roka 90 %. Z ich pohľadu vzniká na strane Markíza-Slovakia nový produkt, ktorý by mohol mať ambíciu vysielať v budúcnosti aj väčšie športové eventy," vyjadrila sa televízia pre Mediálne.sk. Jedným z nich môže byť hokejový šampionát zo zimnej olympiády v Soči, na ktorý už CME vlastní vysielacie práva.
Názov Dajto vzišiel podľa Markízy z procesu hľadania primárne slovenského pomenovania, ktoré bude zrozumiteľné pre široké spektrum mužskej cieľovej skupiny. "Zároveň je originálny, trendy a sympatický, zapamätateľný na prvé počutie, obsahuje mužskú DNA a v neposlednom rade sme chceli, aby názov novej televízie motivoval diváka k akcii."
Nová stanica bude už od prvého dňa vysielania zaradená do peoplemetrového merania sledovanosti. Na rozdiel od Doma nebude mať vlastného programového riaditeľa, jej vysielanie bude zastrešovať riaditeľka programových služieb Silvia Porubská.
Markíza nechcela konkretizovať, akú investíciu vynaložila na štart Dajto. "Prípravu celého projektu spustenia novej televízie sme prispôsobili možnostiam a očakávaniam aktuálnej trhovej situácie," uviedla všeobecne.
Taktiež nepomenovala dôvody, prečo nebude signál Dajto šíriť aj prostredníctvom DVB-T. Súvisieť to môže najmä s nízkou využívanosťou anténovej televízie a snahou ušetriť náklady na šírenie signálu, ktoré by sa nevrátili.
Prednedávnom to v rozhovore pre TREND povedal riaditeľ Centra reklamy TV Markíza Matej Ribanský. "V súvislosti s cenou za terestriálne vysielanie, ktorú nastavil Towercom, a v konfrontácii s nízkou penetráciou nevidíme spúšťanie nových programových služieb pre DVB-T reálne. Budeme preferovať káblovú a satelitnú retransmisiu,“ vysvetlil. Výnimkou sú iba niektoré menšie lokálne multiplexy, Dajto vysiela terestriálne v Banskej Bystrici či Leviciach.
Markíza si zatiaľ necháva pre seba aj ďalšie plány na obohatenie programovej štruktúry Dajto. "Divákom zatiaľ môžeme sľúbiť, že našu ponuku, ktorú sme už publikovali, budeme rozširovať a dopĺňať o aktuálne a zaujímavé filmové aj seriálové tituly," uzavrela.
Dajto bude už od začiatku šíriť väčšina najdôležitejších satelitných, káblových a IPTV operátorov, s ďalšími materská Markíza ešte vedie rokovania. Historicky prvým odvysielaným programom bude dobrodružný film Godzilla z roku 1998.
Programová štruktúra Dajto bude postavená na filmoch, seriáloch, dokumentoch a športe. Z vlastnej tvorby ponúkne Sexy šport s vyzliekajúcimi sa moderátorkami a audiotexovú Sexy výhru.