Aktualizácia: Ako je zvykom, Markíza nekomentuje plány so zaregistrovanými značkami. "TV Markíza plánuje pracovať s viacerými značkami na rôznych projektoch v oblasti televízie a internetu. O konkrétnych projektoch budeme divákov včas informovať," povedala pre Mediálne.sk k registrácii domény Markizacinema.sk PR manažérka televízie Miroslava Labašová.


Zverejnené 24. júna:

Markíza Cinema sa stáva realitou. Zatiaľ na internete (aktualizácia)

Značka Markíza získa súrodenca: Markíza Cinema. Zatiaľ len na virtuálnom papieri. Najsledovanejšia domáca televízia si zaregistrovala internetovú doménu v znení markizacinema.sk. V čase písania správy ešte nefungovala. Značku Markíza Cinema zatiaľ neregistruje ani on-line výpis Úradu priemyselného vlastníctva.

Názov sa podobá na Nova Cinema, filmovú a seriálovú stanicu, ktorú prevádzkuje česká sestra televízie Markíza Nova od roku 2007. Šéf Novy Petr Dvořák v minuloročnom rozhovore uviedol, že Nova Cinema sa na slovenský trh nedostane. "České kanály sú určené pre české publikum, navyše práva máme kúpené pre oblasť Českej republiky. Na Slovensku sa môžu objaviť iba pri technickom presahu. Preto ani neuzatvárame dohody so slovenskými káblovými operátormi." Markíza Cinema by tak teoreticky mohla byť prenesením multikanálovej stratégie na Slovensku.

Nova má v portfóliu aj Novu Sport. Tá už v súčasnosti cieli aj na slovenských divákov a je dostupná u tunajších operátorov. Dvořák pripustil úvahy o vytvorení príbuzného slovenského športového kanála, ktorý by niesol značku Markízy. Tento projekt však bol pre prepad trhu nakoniec odsunutý.

Markíza Cinema sa stáva realitou. Zatiaľ na internete (aktualizácia)

Česká Nova Cinema vysiela denne medzi 9. dopoludnia a 2. hodinou ráno zostavu seriálov ako Hviezdna brána, Baywatch či Brutálna Nikita. Šesť krát do týždňa vysiela dva filmy za večer. Mix cez víkend dopĺňa v zmysle názvu akvizičnými magazínmi o filmoch. Vlastnou tvorbou je už niekoľko sezóny len magazín Hviezdny reportér. Jej trhový podiel je podľa českej Asociácie televíznych organizácií v cieľovej skupine 15 +pod 3 %, teda o niečo viac ako Joj Plus alebo TV Doma.

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk zisťuje stanovisko TV Markíza k účelom registrácie domény.