Televízia Markíza dnes odhalila svoje programové plány na rok 2012. V rámci pôvodnej tvorby chystá okrem už známych alebo pokračujúcich formátov aj dve doposiaľ nemedializované novinky - dramatický seriál s pracovným názvom Horúca krv a licencovanú kuchársku šou MasterChef. Oba projekty pre trhového lídra pripravuje jeho dvorná produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment Slovakia (MPE).
"Formát z dielne hranej tvorby pod pracovným názvom Horúca krv je v štádiu vývoja v tvorivom tíme MPE. Tak ako aj úspešný sitcom Zita na krku, ktorý odvysielala TV Markíza, je to pôvodný slovenský námet našich kmeňových autorov," povedala pre Mediálne.sk brand manažérka MPE Alexandra Popovičová. Konkrétne perosonálne obsadenie ani bližšie charakteristiky formátu zatiaľ produkčná spoločnosť nechce komunikovať.
MasterChef je licencovaný formát spoločnosti Shine International, v domovskej Veľkej Británii ho pôvodne vysielala verejnoprávna stanica BBC One, na jej obrazovku sa dostal v roku 1990. Odvtedy formát prešiel rôznymi úpravami a vzniklo tiež niekolko spin-offov, napríklad Junior Masterchef, Celebrity Masterchef či Masterchef: the Professionals.
Lokálne adaptácie kulinárskej súťaže postupne vznikali aj v Austrálii, Francúzsku, Grécku, Chorvátsku či USA, kde v úlohe porotcu a producenta vystupuje mediálna a kuchárska hviezda Gordon Ramsay, známa z formátov Kitchen Nightmares (Áno, šéfe!) či Hell's Kitchen.
V rámci formátu sa štrnásť amatérskych kuchárov snaží vyhrať lukratívnu pracovnú zmluvu a získať titul MasterChef. Súťaž prebieha v rôznych disciplínach, ale aj základných kuchárskych zručnostiach ako je napríklad krájanie cibule či iné triky remesla.
"Čo sa týka ceny pre víťaza, v Austrálii to bolo 100-tisíc dolárov a kontrakt na vydanie vlastnej kuchárskej knihy. V Nemecku víťaz získal exkluzívny kuchársky tréning u špičkového šéfkuchára. Vo Veľkej Británii stavili skôr na ponúknutie miesta v exkluzívnej reštaurácii, vraj preto, aby sa ľudia hlásili z lásky k vareniu a nie z lásky k peniazom," povedala brand manažérka. "Z minulých víťazov anglickej verzie si viacerí otvorili vlastné reštaurácie, ďalší pracujú ako šéfkuchári v prestížnych reštauráciach," dodala Popovičová.
V súčasnosti sa šou okrem Slovenska pripravuje aj v Maďarsku, Nórsku, Fínsku, Švédsku, Belgicku, Holandsku a Južnej Kórei. Zvyčajne trvá 8 až 13 týždňov v stopáži od 30 do 90 minút. "My v MPE veríme, že po Veľkej Británii, Malajzii, Austrálii, Chrovátsku, Belgicku, Maďarsku a mnohých ďalších krajinách, by takýto formát mohol osloviť aj slovenského diváka," uzavrela Popovičová. V Česku si uplynulú jeseň obdobný vlastný formát s názvom Na nože! vyskúšala televízia Prima, postavila ho na populárnom šéfkuchárovi Zdeňkovi Pohlreichovi.
Už známymi pôvodnými novinkami Markízy sú jarný "federálny" ťažiskový projekt Hlas Česko Slovenska a romantický seriál Druhý dych, ktorý sa má podľa tlačovej správy dostať do vysielania "už čoskoro". Jarné nasadenie Markíza potvrdila aj v prípade druhej série reality šou Farma, ktorá má byť "ešte drsnejšia" ako minuloročná letná verzia.
Na obrazovke trhového lídra bude pokračovať pôvodný seriál Ordinácia v ružovej záhrade, ktorý má priniesť viaceré zvraty v príbehu, zábavná šou Partička, spoločenský magazín Smotánka či denná gastronomická šou Bez servítky.
Z akvizičných seriálov plánuje Markíza budúci rok odvysielať True Justice II., Nikita I., Spartacus: Gods of the Arena, Dva a pol chlapa VIII. a IX., NCIS - Námorný vyšetrovací úrad IX., NCIS: Los Angeles III., Mentalista IV., Upírske denníky II. a III., Teória veľkého tresku V., Myšlienky vraha VII. či Dr. House VI.
V rámci premiérových filmov avizuje tituly Shrek: Zvonec a koniec, Vo štvorici po opici, Harry Potter a Polovičný princ, Anjeli a démoni, Sherlock Holmes, Súboj titanov, Iron Man 2, Twilight sága: Nov, Twilight sága: Zatmenie, Fotri sú lotri, Kajínek, či Sex v meste 2.