Relácia nebude len o prestavbe obydlí, ale bude mať aj značne emočný rozmer. Už vo výzve na prihlasovanie účinkujúcich voice-over spomína, že vo formáte sa bude hovoriť aj o tom, ako sa rodiny do zložitej situácie dostali.

„Trápia vás zlé životné podmienky a chcete sa podeliť so svojím životným príbehom o tom, ako ste sa do vašej situácie dostali?“ pýta sa hlas vo výzve.

Markíza zatiaľ nespomína, kedy by sa relácia mala dostať do vysielania. S formátmi o bývaní sa darí konkurenčnej Joj, ktorej vo víkende dobre funguje Nové bývanie Dizajn aj predošlý variant Nové bývanie.

Markíza vlani na jar experimentovala s formátom Domov na kľúč, v ktorom šlo takisto o prestavbu domov a bytov. Prihláseným záujemcom tím odborníkov pomáhal s jej realizáciou.

Domov na kľúč sa dlho vo vysielaní Markízy neohrial, relácia nezaujala potrebný počet divákov. Prvú časť si v polovici marca pozrelo 175-tisíc divákov z komerčnej cieľovky 12 – 54 pri trhovom podiele 19,4 percenta. Podvečerná relácia sa čiastočne prekrývala priamo s Novým bývaním, ktoré malo v prípade prvej konfrontácie 223-tisíc divákov z mladšej cieľovky.