Markíza vyzýva dospelých záujemcov, aby sa do súťaže prihlásili e-mailom. Koleso šťastia označuje ako „najúspešnejšiu súťažnú šou na svete“. Kedy s reláciou počíta, zatiaľ televízia nehovorí. Podľa načasovania kastingovej výzvy je pravdepodobné, že už začiatkom novej sezóny.

Koleso šťastia má v portfóliu CBS Television Distribution patriaca k americkej televízii CBS. Tá originál Wheel of Fortune vysiela od roku 1975 do súčasnosti.

Známy princíp hry prináša hádanie tajničiek vo viacerých kolách na princípe „obesenca“, keď hráči odhaľujú v skrytom názve či spojení písmená. Na kolese šťastia si zároveň vytáčajú bodovú hodnotu.

Koleso šťastia je na Slovensku priekopníkom medzi licencovanými formátmi. Slovenská televízia so súťažným programom vyrukovala v roku 1994, teda v čase, keď ešte u nás neexistovali súkromné televízie s multiregionálnym pokrytím.

Dramaturgmi relácie boli Jaroslav Čorba a Judita Gembická, moderátormi postupne Jozef Pročko, Tibor Hlista, Roman Feder, Laco Híveš a Roman Pomajbo. Súčasťou projektu boli aj ďalšie známe tváre – Peter Marcin robil voice-over, bývala šéfka Rádia Expres Eva Babitzová zabezpečovala ceny do výherných „výkladov“. Televíznu slávu si vďaka Kolesu šťastia zažili aj cukrovinky Čierny princ, jedna z cien v súťaži.

Ochrannú známku Koleso šťastia si na Slovenku v minulosti registroval Mountfield. Ten princíp hry využíval vo svojej dlhodobej spotrebiteľskej súťaži s rovnomenným názvom.

Markíza koncom roku 2014 vrátila do vysielania aj inú legendárnu súťaž 90. rokov – Hru o Niké, ktorú sponzoruje stávková kancelária Niké.

Zo súťažných formátov stavila aktuálne televízia aj na novinku Dobre vedieť!, ktorú priniesla z nemeckého trhu. Gameshow ako žáner v rôznych podobách zažil v ostatných rokoch obrodu aj na iných trhoch, kde sa súťažné relácie vo väčšej miere opätovne dostali aj do prime-timu televízií.