Kampaň má názov „Dôveruj, ale preveruj!“, Markíza ako základ komunikácie využíva prieskumy agentúry Median SK, v ktorých dlhodobo vychádza, že podľa väčšiny respondentov vysiela „najobjektívnejšie“ spravodajstvo.
Televízia uvádza, že kampaňou tiež reaguje na problém nekontrolovaného šírenia dezinformácií z rôznych neserióznych zdrojov. Markíza pripomína nebezpečenstvo vznikajúce konzumovaním dezinformácií, konšpiračných teórií a hoaxov.
„Žijeme v dobe, kedy je vďaka internetu a rôznym sociálnym sieťam k dispozícii stále viac a viac informácií a o to ťažšie je pre novinára vyznať sa v tejto spleti údajov. Najmä virtuálnym svetom sa šíri množstvo konšpiračných teórií a falošných informácií, ktorým sú ľudia schopní veriť. Preto je dôležité, aby redaktori dokázali takéto ‚fakty‘ selektovať a pracovať iba s podloženými dôkazmi. A aj preto je veľmi dôležité, aby mal novinár informácie overené z viacerých zdrojov,“ povedal riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky Markízy Henrich Krejča.
Spoty režíroval český režisér Tomáš Kasal, zahŕňajú príbehy dôverčivej vodičky a mladíka s novým tetovaním. Reklamy majú upozorňovať, že sa nedá dôverovať všetkému, čo počujeme a čítame.
„Je dôležité, aby sme boli objektívni, aby informácie, ktoré každý večer divákom ponúkame, boli overené a podložené, aby naši diváci nemuseli potom hľadať pravdu ešte niekde inde. Iba takto nám ostanú diváci aj naďalej verní,“ dodal H. Krejča.
Markíza bude kampaň šíriť cez svoje kanály, o využití iných médií televízia nehovorí. Slogan „správy, ktorým môžete veriť“ zahrnula do self-promo komunikácie a predelov v Televíznych novinách už v predošlých dňoch.
Súčasťou kampane je aj séria edukačných reportáží a vyvrcholí fázou, ktorej hedlajnom bude výzva „Kto je tvoj zdroj?“. Televízia na koncepte spolupracovala s agentúrou Creative Deparment Simony Bubánovej.
Podpora Televíznych novín zo strany Markízy prichádza v čase, keď relácia čelí klesajúcim ratingom, hoci naďalej zostáva najsledovanejšou spravodajskou reláciou na trhu. Vo viacerých prípadoch sa však na konkurenciu doťahuje Joj so svojimi Novinami, ktoré sa častejšie ako v minulosti dostávajú z pohľadu počtu divákov aj pred Televízne noviny. Obom komerčným staniciam zobrala časť divákov aj Jednotka, ktorej večerné spravodajstvo medziročne zosilnelo. Hlavná spravodajská relácia Joj štartuje o 19:30, Markíza aj RTVS vysielajú súhrny o 19:00.
Čo sa týka Televíznych novín, kým v tomto roku je priemerný rating relácie v komerčnej cieľovke 12 – 54 na úrovni 292-tisíc divákov a trhový podiel dosahuje 28,4 percenta, za rovnaké obdobie minulého roka bol výsledok 366-tisíc divákov pri podiele 34,5 percenta.
Na medziročnom poklese má nepochybne podiel aj znížená výkonnosť hlavnej stanice Markízy v podvečernom slote pred spravodajstvom. V aktuálnej sezóne v ňom Joj vysiela licencovanú kuchársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, s ktorou je u mladých spravidla lídrom trhu. Správy Markízy tak majú aktuálne oproti minulosti menšiu divácku základňu, z ktorej môžu dediť svoje publikum.