Cenu jedného percentuálneho bodu kumulovanej sledovanosti (GRP) zvyšuje skupina Markíza od 1. januára 2015 z pôvodných 400 na 440 eur. Ide o cenu za oslovenie percenta divákov v nákupnej cieľovej skupine 12 – 54 (CPP).
Markíza tak k navýšeniu cien pristupuje podobne ako sesterská Nova, ktorá oznámila päťpercentné zdraženie. Slovenská Joj Group počíta pre rok 2015 so zhruba pätinovým navýšením cien, uviedol obchodný riaditeľ skupiny Martin Heržo v nedávnom rozhovore pre časopis Stratégie.
Upravený cenník reklamy Markízy pracuje odlišne so zľavami zo základnej ceny, ktoré závisia od výšky garantovaného objemu reklamy. Základné CPP je na úrovni 440 eur v prípade investície zadávateľa do 50-tisíc eur. V tomto roku bola základná hodnota CPP (400 eur) platná pre záväzky do 150-tisíc eur.
Na túto sumu sa v budúcom roku dostanú podľa cenníka dvoj- až trojnásobne vyššie objednávky v hodnote od 100- do 150-tisíc eur pre budúci rok prislúcha CP na úrovni 405 eur.
Markíza necháva na doterajšej úrovni takzvaný GRP split, teda rozdelenie podielov medzi stanicami. V ňom 79 percent patrí hlavnému kanálu, 12 percent stanici Doma a deväť percent Dajto.
CPP sa aj v prípade Markízy štandardne mení počas jednotlivých mesiacov, základný index 1,00 zodpovedajúci 440 eur má televízia v marci. Najvyšší je v októbri a novembri (1,30), najnižší v januári (0,65).
Markíza dáva klientom zľavu aj za uzavretie celoročnej spolupráce či včasný podpis záväzku. Napríklad inzerenti, ktorí si reklamu na rok 2015 objednajú do konca novembra tohto roka, získajú zo základného CPP zľavu 10 percent.
Markíza zachováva obchodný prime-time od 17:00 do 22:59 hod., za reklamné spoty vysielané medzi 19. – 22. hodinu si účtuje príplatok 10 percent. Klienti si za príplatky tradične môžu objednať aj umiestnené spotov na začiatku či na konci reklamných brejkov či s iným presným umiestnením.
Televízia zadávateľov upozorňuje aj na špeciálnu reklamu ako sponzoring, injektáž či product placement, pri ktorom rozlišuje aktívny (začlenenie priamo do deja) a pasívny spôsob.
Samostatný cenník má Markíza pre web, kde napríklad 20-sekundový spot pustený pred videom, ktorý uvidí tisíc používateľov (CPT), nacenila na 70,20 eura.