Slovenské aktivity mediálneho koncernu Cetral European Media Enterprises (CME) zastúpené televíziami Markíza a Doma skončili v treťom kvartáli v prevádzkovej strate. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) dosiahol za obdobie júl až september negatívnu hodnotu –1,55 milióna amerických dolárov. Výsledky tretieho kvartálu sú tradične ovplyvnené reklamne slabým letným obdobím.
Markíze sa tento rok celkovo darí o čosi lepšie ako vlani. Čisté výnosy v treťom kvartáli narástli medziročne o 13,4 percenta na 18,2 milióna dolárov. Výnosy za prvých deväť mesiacov 2011 rástli oproti vlaňajšku ešte o čosi viac – o 14 percent na 67,1 milióna dolárov. Vlani skončila Markíza po deviatich mesiacoch v prevádzkovej strate takmer 5 miliónov dolárov, aj za tretí kvartál bola strata vyššia ako tento rok (3,8 milióna USD).
Výsledky CME na Slovensku za tretí kvartál 2011
(mil. USD) | 2011 | 2010 |
---|---|---|
Čisté výnosy | 18,2 | 16,05 |
OIBDA | -1,55 | -3,84 |
Výsledky CME na Slovensku za prvých deväť mesiacov 2011
(mil. USD) | 2011 | 2010 |
---|---|---|
Čisté výnosy | 67,14 | 58,86 |
OIBDA | 1,68 | -4,96 |
Podľa vývoja čistých výnosov za trištvrte roka sa začínajú zotavovať všetky trhy, kde CME pôsobí, aj keď rôznym tempom. S odstupom najvýnosnejšie aktivity sú dlhodobo v Českej republike, kde Nova a jej pridružené kanály dosiahli výnosy vo výške 195,7 milióna dolárov, teda takmer trikrát viac ako na Slovensku. Okrem Markízy skončili v treťom kvartáli v prevádzkovej strate aj aktivity v Bulharsku, Chorvátsku a Slovinsku.
CME k výsledkom za tretí kvartál uviedla, že tržby prekonali očakávania trhu. Firma informovala, že v období júl až september dosiahli tržby v sume 165,5 milióna USD, čo bolo viac, než očakávali analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters. Tí odhadovali, že tržby podniku budú v sledovanom období 151,1 milióna USD. Dôvodom bol najmä pozitívny vplyv výmenných kurzov na výsledky podniku.
Celkové výsledky CME za tretí kvartál 2011
(mil. USD) | 2011 | 2010 |
---|---|---|
Čisté výnosy | 165,47 | 134,35 |
OIBDA | 8,9 | -4,49 |
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou v treťom kvartáli vzrástol medziročne o 13,4 milióna USD na 8,9 milióna USD v rovnakom období vlaňajška. Prekonal aj odhady analytikov, ktorí počítali, že bude v sume 4,8 milióna USD.
Spoločnosť CME zároveň potvrdila svoj výhľad na tento rok a očakáva tržby na úrovni 850 milióna USD a OIBDA v sume okolo 166 milióna USD. Výdavky na reklamu na trhoch podniku CME sa pomaly zotavujú z výrazného prepadu počas ekonomickej krízy z roku 2009. Príjmy spoločnosti vzrástli v minulom roku na 731,1 milióna USD, avšak boli nižšie než príjmy z roku 2008 v sume 1 miliardy USD. CME tiež neočakáva, že by sa výdavky na reklamu vrátili na predkrízovú úroveň skôr ako v roku 2013.
Central European Media Enterprises (CME) prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central EuropeanMedia Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 percent v TV Markíza od spoločnosti Media Invest. CME informovala, že touto transakciou sa stala stopercentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza, Doma a zatiaľ nespustenej stanice Cinema.