Markíza bola v treťom kvartáli v prevádzkovej strate, tento rok sa jej darí lepšie ako vlani

Slovenské aktivity mediálneho koncernu Cetral European Media Enterprises (CME) zastúpené televíziami Markíza a Doma skončili v treťom kvartáli v prevádzkovej strate. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) dosiahol za obdobie júl až september negatívnu hodnotu –1,55 milióna amerických dolárov. Výsledky tretieho kvartálu sú tradične ovplyvnené reklamne slabým letným obdobím.

Markíze sa tento rok celkovo darí o čosi lepšie ako vlani. Čisté výnosy v treťom kvartáli narástli medziročne o 13,4 percenta na 18,2 milióna dolárov. Výnosy za prvých deväť mesiacov 2011 rástli oproti vlaňajšku ešte o čosi viac – o 14 percent na 67,1 milióna dolárov. Vlani skončila Markíza po deviatich mesiacoch v prevádzkovej strate takmer 5 miliónov dolárov, aj za tretí kvartál bola strata vyššia ako tento rok (3,8 milióna USD). 

Výsledky CME na Slovensku za tretí kvartál 2011

(mil. USD)

2011

2010

Čisté výnosy

18,2

16,05

OIBDA

-1,55

-3,84

Výsledky CME na Slovensku za prvých deväť mesiacov 2011

(mil. USD)

2011

2010

Čisté výnosy

67,14

58,86

OIBDA

1,68

-4,96

Podľa vývoja čistých výnosov za trištvrte roka sa začínajú zotavovať všetky trhy, kde CME pôsobí, aj keď rôznym tempom. S odstupom najvýnosnejšie aktivity sú dlhodobo v Českej republike, kde Nova a jej pridružené kanály dosiahli výnosy vo výške 195,7 milióna dolárov, teda takmer trikrát viac ako na Slovensku. Okrem Markízy skončili v treťom kvartáli v prevádzkovej strate aj aktivity v Bulharsku, Chorvátsku a Slovinsku. 

CME k výsledkom za tretí kvartál uviedla, že tržby prekonali očakávania trhu. Firma informovala, že v období júl až september dosiahli tržby v sume 165,5 milióna USD, čo bolo viac, než očakávali analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters. Tí odhadovali, že tržby podniku budú v sledovanom období 151,1 milióna USD. Dôvodom bol najmä pozitívny vplyv výmenných kurzov na výsledky podniku.

Celkové výsledky CME za tretí kvartál 2011

(mil. USD)

2011

2010

Čisté výnosy

165,47

134,35

OIBDA

8,9

-4,49

Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou v treťom kvartáli vzrástol medziročne o 13,4 milióna USD na 8,9 milióna USD v rovnakom období vlaňajška. Prekonal aj odhady analytikov, ktorí počítali, že bude v sume 4,8 milióna USD.

Spoločnosť CME zároveň potvrdila svoj výhľad na tento rok a očakáva tržby na úrovni 850 milióna USD a OIBDA v sume okolo 166 milióna USD. Výdavky na reklamu na trhoch podniku CME sa pomaly zotavujú z výrazného prepadu počas ekonomickej krízy z roku 2009. Príjmy spoločnosti vzrástli v minulom roku na 731,1 milióna USD, avšak boli nižšie než príjmy z roku 2008 v sume 1 miliardy USD. CME tiež neočakáva, že by sa výdavky na reklamu vrátili na predkrízovú úroveň skôr ako v roku 2013. 

Central European Media Enterprises (CME) prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central EuropeanMedia Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 percent v TV Markíza od spoločnosti Media Invest. CME informovala, že touto transakciou sa stala stopercentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza, Doma a zatiaľ nespustenej stanice Cinema.