K presunu do prevádzkovej ziskovosti podobne ako pri výsledku za celý minulý rok najviac prispeli aktivity na českom trhu, kde skupina Nova skončila v pluse vyše 10 miliónov dolárov.

Výnosy CME klesli medziročne o 10,4 percenta na 126,13 milióna USD, v prepočte na stále kurzy sa ale naopak zvýšili o deväť percent.

Na bežnej prevádzkovej úrovni utrpela firma stratu 17,24 milióna USD a jej čistá strata sa zvýšila o zhruba 50 percent na 73,27 milióna dolárov.

Na Slovensku v prvom kvartáli roka inkasovalo CME 17,54 milióna dolárov, v rovnakom období vlaňajška to bolo 18,15 milióna. Medziročný pokles Markízy na úrovni 3,4 percenta je najnižší zo všetkých trhov, kde skupina pôsobí.

Napriek tomu skončila Markíza v miernom mínuse, pokiaľ ide o parameter OIBDA, a to ako jediný člen skupiny. Prevádzková strata dosiahla 145-tisíc dolárov, o rok skôr bola vyše 3,16 milióna dolárov.

Najvyššie výnosy malo CME opäť v Česku – v prvom štvrťroku dosiahli 34,97 milióna dolárov. V Rumunsku zarobila spoločnosť 33,52 milióna.

„Výsledky tohto štvrťroku preukazujú, že rastový impulz, ktorý sme vlani získali, pôsobí aj v tomto roku. Zvlášť nás teší šírka prevádzkového zlepšenia, ktoré bolo zjavné na viacerých našich trhoch a zabezpečilo významný nárast OIBDA aj napriek značnému posilneniu dolára,“ uviedol k výsledkom vo firemnej správe jeden z dvoch generálnych riaditeľov CME Michael Del Nin.

Čisté výnosy na jednotlivých trhoch CME (v tis. USD)
Prvý kvartál 2015 (tis. dolárov) Medziročná zmena (%) Prevádzkový výsledok OIBDA (tis. dolárov)
Bulharsko 16 784 -12,9 2 198
Chorvátsko 11 993 -11,1 1862
Česko 34 965 -10,4 10 091
Rumunsko 33 522 -9 3 361
Slovensko 17 538 -3,4 -145
Slovinsko 11 480 -19,5 360
Prameň: CME

Hlavným akcionárom CME je americká mediálna skupina Time Warner. Firma s vymenením vedením získava späť reklamných zadávateľov, ktorých stratila v predošlom období, keď testovala stratégiu zvyšovania cien v situácii prepadu reklamného trhu.

Vlani prevádzkový zisk CME dosiahol 38,28 milióna dolárov po strate 180 miliónov USD v roku 2013 a celoročné výnosy vzrástli o 7,5 percenta. Do prevádzkového zisku sa v minulom roku vrátila aj Markíza, a to vďaka plusovej bilancii v druhom a vo štvrtom štvrťroku.