Výsledok Markízy, čo sa týka reálneho nárastu príjmov, je najlepší zo všetkých krajín, kde CME pôsobí.

Tradične najsilnejší bol z pohľadu tržieb posledný kvartál, v ktorom Markíza zinkasovala 29,4 milióna dolárov, medziročne menej o 3,5 percenta, pri konštantných devízových kurzoch o 10,4 percenta viac. Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) dosiahol vo štvrtom kvartáli na Slovensku 6,75 milióna dolárov a bol na podobnej úrovni ako vlani v rovnakom období (6,76 milióna) - pri nezmenených kurzoch +14,2 percenta.

Celoročný výsledok Markízy predstavuje plusovú bilanciu s prevádzkovým ziskom 10,6 milióna dolárov. Predvlani predstavoval zisk 4,6 milióna. V roku 2013 bola ešte Markíza v takmer 20-miliónovej strate.

Výsledok OIBDA si CME zlepšilo aj na ostatných piatich trhoch, kde mediálna spoločnosť pôsobí. Tradične najsilnejším trhom je Česko, kde skupina Nova zarobila 71,7 milióna dolárov, pričom čisté tržby predstavovali 182,6 milióna.

Hospodárske výsledky Markíza - Slovakia (tis. USD)
Q1 Q2 Q3 Q4 2015
čisté výnosy 17 538 20 236 17 223 29 437 84 434
prevádzkový výsledok OIBDA -145 3 627 358 6 745 10 585
Zdroj: CME

Celému CME sa prevádzkový zisk medziročne zvýšil o 28,7 percenta na 122,8 milióna dolárov, čo bolo blízko k stropu, ktorý vyplýval z prognózy analytikov agentúry Reuters. Tá v roku 2015 počítala s nárastom o 45 až 55 percent pri konštantných devízových kurzoch. Firme vlani pomohol rast príjmov z reklamy a kontrola nákladov, uvádza sa v pondelkovom vyhlásení.

Bez zahrnutia vplyvu zmien výmenných kurzov sa zisk zvýšil o 53 percent. Čisté príjmy sa znížili o 11 percenta na 605,8 milióna USD, bez zahrnutia vplyvu zmien výmenných kurzov stúpli o šesť percent. Rovnakým, šesťpercentným tempom rástli aj príjmy z televíznej reklamy.

„Vďaka dobre miereným investíciám do programu a redukcii celkových nákladov zostalo CME lídrom napriek silnej konkurencii. Chceme naďalej prinášať kvalitný obsah divákom a ešte zlepšiť našu pozíciu v snahe ťažiť zo zásahu, ktorý poskytujeme našim klientom,“ poznamenal jeden z generálnych riaditeľov CME Christoph Mainusch.

Čisté výnosy CME z TV aktivít (tis. USD)
2015 2014
Bulharsko 73 090 87 078
Chorvátsko 55 912 62 026
Česká republika 182 636 202 779
Rumunsko 157 578 178 614
Slovensko 84 434 90 556
Slovinsko 54 233 61 370
Zdroj: CME

Bilanciou, v ktorej si CME na viacerých trhoch zhoršilo výkonnosť v minulom roku, je trhový podiel. Platí to aj o Slovensku, kde sa share celej skupiny v komerčnej cieľovke 12 - 54 celodenne znížil na 31,1 percenta, pričom o rok skôr bol ešte 33 percent. Pokles zaznamenala skupina Markíza aj v prime-time, kde mala trhový podiel 33,3 percenta, medziročne o dva percentuálne body menej. 

CME klesol podiel na celkovm televíznom publiku aj v Slovinsku, mierne v Česku a celodenne veľmi tesne aj v Rumusku. 

Trhové podiely CME (%)
2015 (celý deň) 2014 (celý deň) 2015 (prime-time) 2014 (prime-time)
Bulharsko (cieľovka 18 - 49) 38,8 34,7 42,9 39,1
Chorvátsko (18 - 54) 27,4 27,3 35,1 34,5
Česká republika (15 - 54) 36 36,2 40,2 40,8
Rumunsko (18 - 49) 24,7 24,9 31 30,3
Slovensko (12 - 54) 31,1 33 33,3 35,3
Slovinsko (18 - 54) 34,3 35,1 42,7 43,5
Zdroj: CME

CME zároveň s finančnými výsledkami oznámilo refinancovanie svojich najdrahších dlhov, vďaka čomu má podľa finančného analytika Václava Kmínka ušetriť zhruba 23 miliónov USD úrokových nákladov ročne a predĺži si aj splatnosť.

Hlavným akcionárom CME je americká mediálna skupina Time Warner. Markíza-Slovakia u nás prevádzkuje stanice Markíza, Doma, Dajto, Markíza International a pridelenú má aj licenciu na stanicu s názvom Markíza Passion.