Mediálne.sk vám prináša rozhovor s Mášou Sedlákovou, programovou riaditeľkou TV JOJ. V rozhovore odpovedá na otázku, ako budú peoplemetre ovplyvňovať program TV JOJ, či do akej miery je TV JOJ programovo závislá od TV Nova. P. Sedláková má taktiež „hlavu v smútku“ zo súčasného smerovania manažmentu STV.


Mediálne.sk: Do televízie JOJ ste prišli z knižného vydavateľstva v predvečer jej prvých narodenín. S akými pocitmi ste na túto pozíciu prichádzali, vedeli ste si predstaviť že budete pôsobiť na tak dôležitom poste akým je programová riaditeľka?


Máša Sedláková: Celá moja kariéra smerovala k takémuto postu. V STV som získala skúsenosti s televíznou prácou, či už ako moderátorka, scenáristka, dramaturgička... Vo vydavateľstve Mladé letá a Slovenskom pedagogickom nakladateľstve som zas ako riaditeľka nadobudla manažérsku prax. A môj dnešný post v TV JOJ je práve tou správnou kombináciou kreatívnej práce s riadením veľkého tímu ľudí.


Mediálne.sk: Ako ste vnímali televíziu JOJ pred Vašim nástupom do funkcie?


Máša Sedláková: Vnímala som ju ako nenápadnú tretiu televíziou na trhu s veľkými možnosťami. Na prácu v nej som sa veľmi tešila.


Mediálne.sk: Do akej miery ležia zmeny v programovej štruktúre TV JOJ na Vašich pleciach?


Máša Sedláková: Ako manažér som zodpovedná generálnemu riaditeľovi a akcionárom. Na mojom úseku však leží celá praktická tvorba programovej štruktúry, skladby či vytváranie nových relácií. Takže odpoveď na Vašu otázku je, že program TV JOJ je v rozhodujúcej miere na mojich pleciach.


Mediálne.sk: Čo zmenia na Vašej práci peoplemetre a ako ovplyvnia vytváranie programovej ponuky?


Máša Sedláková: Analýza píplmetrových dát je pre nás veľkým dobrodružstvom. Hoci sme samozrejme boli „na skusoch“ v zahraničí, vidieť na vlastných programoch ako na ne ľudia reagujú, kedy a kam prepínajú, je veľmi podnetné. Píplmetre teda ovplyvnia prácu programingu i obchodu v Mag Medii v miere rozhodujúcej. Ich vplyv na tvorbu nových relácií a zásadnejšie zmeny v programovej štruktúre však bude zrejmý až budúci rok.


Mediálne.sk: Do akej miery je TV JOJ akýmkoľvek spôsobom závislá na napojení na TV Nova z hľadiska programu?


Máša Sedláková: V žiadnom prípade sa tu nedá hovoriť o závislosti. Spolupracujeme len v takej miere na akej sa dohodneme. V súčasnosti preberáme z TV Nova tri divácky veľmi úspešné periodické relácie Tele tele, Natočto! a Peříčko. Minimálne dva z nich patria vo svojom žánri k špičke, ktorú zatiaľ nemá zmysel napodobňovať vlastnou slovenskou verziou.


Mediálne.sk: Akvizičné tituly pre vás nakupuje spoločnosť AQS, tak ako pre TV Nova alebo Prima. Máte slovo pri nákupe titulov, alebo len nasadzujete už nakúpené tituly?


Máša Sedláková: TV JOJ plne zodpovedá za výber aj nákup jednotlivých titulov.


Mediálne.sk: Môžete nám aspoň naznačiť, akým smerom sa bude TV JOJ v budúcich sezónach uberať z hľadiska vlastnej tvorby?


Máša Sedláková: Veľmi pozorne musíme zanalyzovať píplmetrové výstupy za dlhšie obdobie ako je jeden alebo dva mesiace. TV JOJ veľmi správne vsadila na priame vychádzanie v ústrety diváckym požiadavkám. Vidno to najmä v spravodajstve, kde sme reflektovali na nedostatok regionálnych a odľahčených správ a divácky úspech sa dostavil. Preto veľmi pozorne vnímame každý jeden divácky ohlas na naše programy, našich moderátorov. Podľa toho sa rozhodneme.


Mediálne.sk: Ste podpísaná aj pod reality show Dievča za milión. Ako ste zatiaľ spokojná s priebehom, prípadne sledovanosťou? Očakávate, že lepšie čísla ešte len prídu?


Máša Sedláková: Sme milo prekvapení záujmom diváka o všetky relácie súvisiace s našou reality šou. Pri porovnávaní ratingov a sharov si totiž treba uvedomiť, že pokrytie TV JOJ ešte stále nedosahuje pokrytie jej konkurentov. Napriek tomu náš prvý priamy prenos takmer dostihol blockbuster na Markíze. Dievča za milión je príkladom toho, že netreba prichádzať len s licencovanými formátmi prevzatými zo zahraničia, ale pri dobrej vôli a správnej miere risku sa aj na Slovensku nájde kvalitné televízne autorské zázemie.


Mediálne.sk: Na začiatku 90. rokov ste pracovali v Slovenskej televízii, ako si spomínate na prácu v tejto inštitúcii v tej dobe a ako sa staviate k smerovaniu jej súčasného manažmentu z pozície programovej riaditeľky komerčnej televízie?


Máša Sedláková: Všetko čo sa tam v uplynulých rokoch budovalo odišlo do zabudnutia. Nový manažment odmietol nadväzovať aj na veci, ktoré mali svoju hodnotu a boli kvalitné. Dnešná programová orientácia verejnoprávnej televízie smeruje skôr k podenkovým, jednorazovým a jednoduchým programom, na ktoré každý z nás do polroka spoľahlivo zabudne. Vedenie STV, podľa mňa, rezignovalo na zanechávanie „televízneho kultúrneho dedičstva“. Mám z toho hlavu v smútku.


Mediálne.sk: Mnohí si Vás pamätajú v zelenom kostýme pred čiernym pozadím s Harvepínom po boku. Vrátili by ste sa pred kameru?


Máša Sedláková: Keď sa naskytne dobrý dôvod, nebudem sa tomu brániť. Myslím však, že v pozícii ako som dnes mám oveľa viac možnosti sebarealizácie a ovplyvnenia kvality ktoréhokoľvek programu ako moderátor hocijakej relácie.