Malá slovenská TV Lux spúšťa najväčšiu kampaň. A plánuje pokračovať

V uliciach Bratislavy, Žiliny, Banskej Bystrice, Košíc a Prešova sa od stredy objavujú bilbordy slovenskej kresťanskej televízie Lux. "Skutoční hrdinovia iba v TV Lux," uvádza na nich stanica a dodáva, že od septembra bude mať každú sobotu celovečerný film.

Ako pre Mediálne.sk povedal riaditeľ oddelenia marketingu Peter Novák, prvým cieľom kampane je upozorniť na programovú novinku, druhým "zvýšiť povedomie o katolíckej televízii a získať tak do svojich radov ďalších divákov". Ide vôbec o prvú kampaň televízie takéhoto typu, vznikala v spolupráci s Akzent Media a potrvá do konca augusta. "Súčasná bilbordová kampaň je asi najväčšieho charakteru, čo sa týka jej rozsahu a prevedenia," hovorí Novák. Predtým sa Lux počas svojej vyše dvojročnej existencie propagoval najmä vo vysielaní. Okrem toho k druhému výročiu pripravil deň otvorených dverí v regionálnych pobočkách a počas výročného týždňa rozdával propagačné materiály na námestiach slovenských miest.

Malá slovenská TV Lux spúšťa najväčšiu kampaň. A plánuje pokračovať

Zdroj: TV Lux

Vizitka kampane
zdroj: www.tvlux.sk

Kreativa a grafika: Roman Maturkanič
Riadenie a manažment kampane: Peter Novák
Account: Vladimír Tichý, Darius Anton Hatok
Billboardová spoločnosť – partner: Akzent Media

Aktuálna bilbordová kampaň zobrazuje tri osobnosti cirkvi vrátane Jána Pavla II. "Svätý Otec Ján Pavol II bol charizmatickým a významným človekom a pápežom v histórii Cirkvi a kultúrno-spoločenského života," vysvetľuje Novák, prečo si vybrali jeho a nie napríklad súčasného pápeža, a dodáva: "V prenesenom význame je skutočným hrdinom tohto sveta." O zosnulom pápežovi bude aj jeden z filmov v rámci nového programového bloku, Karol Wojtyla. Medzi ďalšími titulmi uvádza Novák napríklad Don Camillo, Marcelino, Svätý František, Páter Pio, V dobrom aj zlom, Na vrchol, Svätý Augustín alebo Nečistá. "Filmy budú rodinného a takisto životopisno-náboženského charakteru, prinášajúce ľudské hodnoty, silu viery, nádej, dobré rodinné vzťahy. Takisto odvysielame celovečerné animované filmy," hovorí o novom, na september chystanom prvku v programingu TV Lux. Všetky sobotné akvizície budú zo zahraničia. Programové upútavky sa objavia vo vysielaní v auguste.

Súčasná bilbordová kampaň TV Lux nemá byť jediná; stanica podľa Nováka uvažuje aj o ďalšej niekedy na prelome jesene a zimy. V nej by vraj ako ako "Lux – svetlo" ponúkli program stanice aj v nápravnovýchovných zariadeniach. "Chceme osloviť mladých v týchto zariadeniach, ale v podstate všetkých vo väzniciach, ktorým táto televízia môže napomôcť v ich osobnom živote." Momentálne stanica hľadá partnerov v štátnej správe aj súkromnom sektore, aby sa jej to mohlo podariť. Zatiaľ je však podľa Nováka o ambícii dostať vysielanie Luxu do väzníc predčasné hovoriť.

Podľa starších vyjadrení riaditeľa televízie Lux Dáriusa Antona Hatoka jeseň prinesie zaujímavejšiu štruktúru, ktorá azda zaujme viac inzerentov. V televízii mali prvé čísla sledovanosti z peoplemetrov – prieskum pre Lux robilo PMT v jej silnom, vianočnom období medzi 15. decembrom 2009 a 15. januárom 2010. Novák pre Mediálne.sk dodáva, že už majú odsledované v rámci peoplemetrov niektoré mesiace. "Aj vďaka zisteniam z týchto meraní postupne obmieňame programovú štruktúru." O konkrétnych číslach zatiaľ nechce hovoriť s odôvodnením, že Lux nie je na trhu tak dlho, aby "porovnávali, chválili či kritizovali vysielanie".

Lux na Astre

Televízia Lux je šírená v káblových a IPTV rozvodoch. Zo satelitných operátorov ju môžu sledovať zákazníci Digi TV – Lux totiž voľne vysiela na družici Thor 6 (1° W). Na Astre ju nemožno nájsť, zato na pozícii 23,5° E vysiela konkurenčný kanál z Česka Noe. Svoj program šíri voľne a dostáva sa aj k divákom Skylinku či CS Linku, ktorých je len na Slovensku dokopy vyše 300-tisíc. Lux sa na Astru zatiaľ nechystá a potenciálnych divákov na webe inštruuje, ako môžu naraz prijímať Astru aj Thor. "Momentálne vysielame cez iný satelit, každopádne by sme uvítali ďalšie rozšírenie kanálu TV Lux, ale v súčasnosti je to otázka peňazí. Ak by sme ich zohnali, určite požiadame o zaradenie," hovorí Novák.