Big Brother na Slovensku má pomerne pošramotenú minulosť. Písal sa rok 2005, Slovensko už okúsilo chuť reality šou a obývačkami sa prehnala prvá megaúspešná SuperStar. Televízia JOJ na jeseň priniesla kontajnerovú šou Vyvolení a Markíza odpovedala rovnakou stratégiou, divákom predstavila Big Brothera s podtitulom Súboj.
A diváci rozhodli. Kým Vyvolení na Jojke spôsobili hotový ošiaľ a stanica sa tešila z obrovskej sledovanosti, Markíza zostala na okraji záujmu a Big Brother dodnes patrí medzi najväčšie prepadáky, ktoré sa prehnali slovenskými obývačkami.
Avšak Markíze sa osvedčilo reštartovať "staré" formáty v novom šate a prilákať čoraz viac predplatiteľov na streamovaciu službu Voyo. Medzičasom sa vrátil Survivor, Ruža pre nevestu a svoju šancu zažiariť dostal aj Big Brother. Klasická kontajnerová reality šou sa aj po dlhých rokoch teší veľkému úspechu po celom svete. Zrejme prevládlo presvedčenie, že sa zmenili aj chute divákov a počas minuloročnej zimy sa predstavila vynovená verzia. Opäť vznikla česko-slovenská verzia a súťažiaci sa ocitli vo vile v Bulharsku.
Big Brother mal však opäť smolu. Jeho vynovená verzia bola skôr plná necharizmatických súťažiacich, rezonovalo veľmi zvláštne spracovanie, celej šou chýbalo tempo, zaujímavé zvraty, ktoré by prirodzene ťahali celý formát vpred. Tvorcovia boli evidentne nútení prinášať súťaže a úlohy, ktoré sa zamerali na nedostatok jedla a snažili sa prinútiť súťažiacich konať v prvoplánovom afekte a nezostával priestor na klasickú taktiku a stratégiu. Divák si k tomuto spracovaniu cestu nenašiel. Čo napokon priznala aj samotná televízia.
„Pokračovanie Big Brother je zatiaľ otvorená téma, v tomto roku nebude ďalšia séria. Čo sa týka sledovanosti, mali sme vyššie očakávania, ale svojich divákov si našiel. My tomu formátu veríme a jeho návrat je otázkou správneho načasovania,“ povedala v exkluzívnom rozhovore Silvia Majeská, programová riaditeľka Markízy a Novy.
Reality šou Big Brother sa prvýkrát dostala na obrazovky v roku 1999 v Holandsku a následne ju adaptovali televízie po celom svete. Názov je inšpirovaný Veľkým bratom z románu Georgea Orwella s názvom 1984. Princípom hry je, že súťažiaci spoločne žijú v dome, ktorý je izolovaný od okolitého sveta. Spolubývajúci sú počas svojho pobytu v dome nepretržite sledovaní televíznymi kamerami aj osobnými zvukovými mikrofónmi.
V priebehu súťaže sú vyraďovaní (obvykle každý týždeň), kým nezostane len jeden víťaz, ktorý si odnesie finančnú odmenu. „Veľký brat“ testuje dôležité vlastnosti obyvateľov domu – ich bystrosť, odhodlanie, rozvahu, či pevnú vôľu, jednoducho všetko to, čo majú v hlave aj vo svojom vnútri. Aj v tom je jeho jedinečnosť v porovnaní s inými reality šou.