Majiteľ licencie Milionára pre Mediálne.sk: Neprekáža mu, že oscarový film ťaží z jeho formátu

Snímka Milionár z chatrče (Slumdog Millionaire), ktorá nedávno získala osem Oscarov, dejovo vychádza z formátu Milionár (Who Wants to Be a Millionaire). Držiteľovi autorských práv ku kvízovej šou to však neprekáža. Práve naopak: "Skutočnosť, že film bol taký úspešný všade na svete, dobre vplýva na popularitu nášho formátu," vysvetľuje pre Mediálne.sk šéfka tlačového oddelenia 2waytraffic International Yvette Dore. "Netvrdíme však, že úspech Milionára z chatrče je aj našim úspechom, keďže sme sa nepodieľali na výrobe filmu."

Majiteľ licencie Milionára pre Mediálne.sk: Neprekáža mu, že oscarový film ťaží z jeho formátu


Vo filme Milionár z chatrče zohráva súťaž spoločnosti 2waytraffic kľúčovú úlohu. Filmári si licenčné práva vysporiadali.

Podstatou filmu však bolo spropagovať súťaž Milionár. Kinofilm totiž produkuje spoločnosť Celador Films – a práve tá kedysi vlastnila licenciu na Milionára. Firme 2waytraffic ju predala neskôr.

2waytraffic nemal žiadny profit zo Slumdog Millionaire. "To, že vo filme môžu použiť prvky z našej šou, schválil Celador ešte predtým, ako 2waytraffic kúpilo formát súťaže." 2waytraffic nezarába na Milionárovi z chatrče ani teraz, keď je v kinodistribúcii. "Film bol nezávislo financovaný a vyrobený spoločnosťou Celador Films, ktorá nie je súčasťou 2waytraffic. My sme od nich kúpili iba know-how Milionára."

Aj keď Milionárovi úspech kinofilmu s podobným námetom pomohol, v spoločnosti 2waytraffic si myslia, že kvíz je životaschopný aj sám bez takejto marketingovej podpory. Argumentujú tým, že za desať rokov sa predal na 108 teritórií. "Pribúdajú nám ďalšie krajiny, najnovšie tento mesiac. Je to výborný formát plný napätia a drámy, ktorý dokázal dať základ úspešnému filmu," uzatvára Dore.

Kvíz Milionár sa vysielal aj na Slovensku. Najskôr na televízii Markíza, potom kúpila licenciu Slovenská televízia. Zrušila ho, lebo nebola spokojná s jeho výkonmi. Takisto ho zaviedla a zrušila česká Prima – pred ňou ho mala Nova. Dlhodobo sa vysiela na nemeckej RTL, v cieľovej skupine 14 - 49 dosahuje priemery.

Milionár z chatrče príde do slovenských kín 26. februára 2009.

Plagát k snímke Milionár z chatrče

Majiteľ licencie Milionára pre Mediálne.sk: Neprekáža mu, že oscarový film ťaží z jeho formátu