Magio Sat má vyše 30-tisíc záväzkov. Rásť chce aj vďaka bezplatným staniciam

S výsledkom najmladšej satelitnej platformy Magio Sat je jej prevádzkovateľ Slovak Telekom spokojný. Po trištvrte roku od spustenia má už vyše 30-tisíc klientov. Slovak Telekom o tom informoval v správe o kvartálnych hospodárskych výsledkoch. "Segment fixných služieb priniesol počas všetkých troch štvrťrokov tohto roka pozitívne výsledky vo viacerých oblastiach. V prvom rade nás nesmierne teší etablovanie služby Magio Sat, ktorá za prvých deväť mesiacov dosiahla už viac ako 30-tisíc zákazníkov," cituje správa výkonného riaditeľa pre marketing, predaj a služby zákazníkom Milana Vašinu.

"Očakávame jej ďalší rast, čo podporujeme aj rozšírenim portfólia o novú službu satelitnej televízie bez záväzkov," uviedol ďalej Vašina o Magio Sate. Kým dosiaľ fungoval Magio Sat iba na báze mesačných poplatkov za TV programy aj set-top box, od začiatku novembra ho Telekom začal predávať aj za jednorazovú investíciu, bez mesačného paušálu – tak, ako sú nastavené základné verzie spomínaných služieb Skylink a CS Link.

Najviac slovenských domácností sleduje satelitnú televíziu cez Skylink – k aprílu evidoval 285-tisíc zákazníkov a označil sa za "najväčšou a najrýchlejšie rastúcu satelitnú službu v Slovenskej republike". Väčšina však využíva bezplatný balík: podľa štatistík má výlučne neplatenú ponuku mimo sezóny 82 % zákazníkov a počas sezóny, napríklad cez sviatky, klesá podiel na 75 %.

Druhým najväčším satelitným providerom je Digi TV. V auguste informoval o počte 280-tisíc klientov a neskôr, keď prešiel na nový kódovací systém a odstrihol pirátskych divákov, sa v tlačovej správe pochválil "zvýšeným záujmom zákazníkov".

Treťou najväčšou platformou je CS Link, ktorý ku koncu roka 2009 sledovalo 50-tisíc zákazníkov, avšak podobne ako pri Skylinku väčšina využívajúc bezplatnú základnú ponuku. Magio Sat ostáva najmenšou platformou, predbieha ju i UPC Direct s 34-tisíc klientmi k 30. septembru. UPC Direct je na trhu už niekoľko rokov, Magio Sat bol predstavený koncom minulého roka, do predaja sa služba dostala v januári.

Počet predplatiteľov satelitných platforiem na Slovensku
v zátvorke dátum, ku ktorému je údaj aktuálny

Skylink 285 000 (začiatkom apríla)
Digi TV 280 000 (začiatkom augusta)
CS Link 50 000 (ku koncu roka 2009)
UPC Direct 34 000 (30. september)
Magio Sat 30 000 (30. september)

Po prvých sto dňoch mal Magio Sat 15-tisíc predplatiteľov. Podľa zástupcov Telekomu sa Magio Sat dostal najmä do vidieckych oblastí a preto ho nevnímajú ako konkurenciu pre svoj televízny core business, pevnú digitálnu IP televíziu. Na nej sa štart Magio Satu podľa nich neprejavil odlivom zákazníkov. Predstavitelia T-Comu naznačili záujem o rozšírený balík: má ho predplatená "väčšina" klientov Magio Satu. Bilancia prvých sto dní Magio Satu.

Po tom, čo uviedol T-Com satelitnú platformu Magio Sat na Slovensku, sa púšťa do satelitného televízneho biznisu aj jeho česká sestra. Český T-Mobile na tlačovej konferencii uviedol, že od novembra prináša produkt "T-Mobile televize". Podľa DigiZone.cz však ide len o virtuálneho operátora; využíva totiž programy šírené Skylinkom. Podobne ako Skylink, aj T-Mobile ponúka dva veľké balíky – Start a Standard – pričom prvý bude zadarmo, bez mesačných poplatkov. K tomu pridá filmový balík, HD balík a tiež Skylinkom nedávno pridaný CS balík. Viac o českej sestre Magio Satu.