Magio Sat je na trhu sto dní. Zatiaľ získal 15-tisíc zákazníkov

Najmladšia satelitná služba na slovenskom trhu Magio Sat má za sebou sto dní ostrej prevádzky. Ako uviedol projektový manažér Michal Diviš a riaditeľ sekcie pre korporátnu komunikáciu Ján Kondáš na stretnutí s novinármi, zatiaľ si službu aktivovalo 15-tisíc zákazníkov. Prognózy pred štartom boli podľa nich o čosi nižšie.

S takýmto číslom dosahuje Magio Sat asi polovičné hodnoty ako dlhé roky pôsobiaca konkurenčná služba UPC Direct, ktorá ku koncu roka 2009 vykázala 32-tisíc klientov.

Magio Sat umožnil zákazníkom nechať si satelitný komplet inštalovať odborníkom, alebo využiť lacnejšiu alternatívu samoinštalácie. Druhú možnosť podľa manažérov T-Comu využila viac ako polovica klientov. Z tých, čo si satelit skúsili namontovať sami, len približne dve percentá následne potrebovali servisnú pomoc.

Predstavitelia T-Comu naznačili záujem o rozšírený balík: má ho predplatená "väčšina" klientov. Počet zákazníkov HD balíka neuviedli. V súčasnosti ponúka Magio Sat v HD tri kanály. Ak by sa mal počet zvýšiť, pôjde to údajne najmä smerom k nadnárodným vysielateľom – tak, aby nové stanice využili zákazníci v Maďarsku aj na Slovensku. K zmene programového rastra v štandardnom rozlíšení zatiaľ Magio Sat nepristúpi, prvú fázu fungovania služby si vyhradil na testovanie uvádzacích balíkov. Rokuje však s vysielateľmi.

Podľa zástupcov Telekomu sa Magio Sat dostal najmä do vidieckych oblastí a preto ho nevnímajú ako konkurenciu pre svoj televízny core business, pevnú digitálnu IP televíziu. Na nej sa štart Magio Satu podľa nich neprejavil odlivom zákazníkov.

T-Com spustil komerčnú prevádzku Magio Satu v polovici januára. Pri 15-tisícoch klientov je zatiaľ najmenším providerom. Najsilnejší Skylink má momentálne 285-tisíc zákazníkov, ku koncu minulého roka to bolo 235-tisíc. CS Link mal 50-tisíc a UPC Direct 32-tisíc. Čiastočne neznámou ostáva platforma Digi TV, ktorá si čísla necháva pre seba. V jej prípade Skylink podľa odhadov predajcov satelitnej techniky tvrdí, že má 220-tisíc legálnych predplatiteľov. Viac informácií o postavení satelitných platforiem na trhu.

Konkurenčná služba UPC Direct prechádza 1. mája na novú satelitnú pozíciu 0,8° W a rozšíri aj ponuku programov. V tlačovej správe hovorí o 70 kanáloch v českom alebo slovenskom jazyku. Jaroslav Kolár pre Mediálne.sk potvrdil, že pribudne spolu asi 30 nových staníc – zo slovenských Dvojka, Trojka, Doma, Joj Plus, TV Lux "a ešte niektoré ďalšie slovenské televízie". Doteraz šírené kanály Jednotka, Markíza, Joj a Ta3 ostanú v ponuke aj po zmene družice. Viac informácií o zmenách v Directe.

Keďže zmena satelitu pre príjem služby UPC Direct si od zákazníkov vyžiada presmerovanie taniera (z východnej na západnú pozíciu), pre T-Com to môže znamenať príležitosť pre lov zákazníkov konkurenčného operátora – parabolu pri Magio Sate totiž treba natočiť na rovnakú svetovú stranu ako pri službe UPC po plánovanej zmene satelitu.