Módna a lifestylová televízia Fashion TV mení majiteľa. Novým prevádzkovateľom programu by sa mala stať rovnomenná akciová spoločnosť Fashion TV. Dnes o tom informoval český denník E15.
Predseda predstavenstva nedávno vzniknutej firmy Pavel Poledňák denníku povedal, že faktickým novým vlastníkom by mala byť skupina slovenských a českých podnikateľov. Konkrétne mená ale odmietol uviesť, rovnako ako cenu transakcie.
Podľa zistení týždenníka Plus 7 dní stála celá transakcia iba 66-tisíc eur a za nového investora označil slovenského podnikateľa Karla Rumana. "Novým majiteľom rozhodne nie je ani nestojí v pozadí, ale v každom prípade Karla Rumana poznám asi pätnásť, dvadsať rokov. Komunikujeme s ním a on spolupracuje s nami," tvrdí Poledňák.
Ešte do začiatku júna bola jediným akcionárom v spoločnosti Fashion TV americká spoločnosť Gold Leaf LLC. Zmena majiteľa je podľa DigiZone.cz čiastočne iba papierová. "Napríklad člen predstavenstva súčasného prevádzkovateľa českej Fashion TV Milan Pelach sedí aj v predstavenstve novej spoločnosti, ktorá chce prevádzkovanie stanice prevziať. Novou členkou predstavenstva je aj slovenská podnikateľka Beata Baníková, účastníčka finále federálnej československej Miss v roku 1991, ktorá spoluvlastní podniky Soho a Nexxus v Prahe," píše server.
Doterajším majiteľom licencie na vysielanie Fashion TV je spoločnosť Carolinas Corporation. Tú podľa výpisu z obchodného registra vlani vlastnili štyri fyzické osoby: Peter Jakubec (45 percent akcií), Karel Vágner (25 percent), Zuzana Poláčková (25 percent) a Michal Pelach (päť percent).
O zmene prevádzkovateľa Fashion TV rokovala v utorok Rada pro rozhlasové a televízní vysílání. Jej člen Pavel Foltán pre E15 potvrdil, že mala na programe dva body súvisiace so stanicou: žiadosť Carolinas Corporation o ukončenie vysielania programu Fashion TV a žiadosť akciovej spoločnosti Fashion TV o udelenie licencie k tomu istému programu, šírenému prostredníctvom káblových rozvodov a satelitného vysielania.
"Rada vzala na vedomie, že spoločnosť Carolinas Corporation ukončí vysielanie k 5. augustu 2010. Druhým bodom sa budeme zaoberať na ďalšom zasadnutí začiatkom augusta," povedala predsedníčka českej licenčnej rady Kateřina Kalistová.
- Priorita Fashion TV: Upevniť si značku na Slovensku
Fashion TV začala vysielať 1. marca 2009 ako česko-slovenská mutácia svetoznámej stanice, ktorú v roku 1997 založil podnikateľ Michel Adam Lisowski. Program tvoria z tridsiatich percent vlastné a zo sedemdesiatich percent prevzaté programy.
Fashion TV sa dá prijímať na satelite Eutelsat W2 a v káblových rozvodoch. Cieľovou skupinou stanice ostali aj po lokalizácii ženy – podľa manažérov Fashion TV by sa dala cieľovka prirovnať k ženskému časopisu. Na prvom mieste sú ženy od 21 do 44 rokov s nadpriemernými príjmami, žijúce vo väčších mestách, ktoré baví móda. Fashion TV podporila štart na našom teritóriu kampaňou – zaplatila si inzeráty najmä v ženských mesačníkoch, ale aj rádiách. Viac informácií o štarte lokalizovanej verzie v marci 2009.