Rada pre vysielanie a retransmisiu sa pravdepodobne bude zaoberať televíznymi spotmi propragujúcimi politickú stranu 99 percent. V posledných dňoch sa hlavne vo vysielaní televízie Markíza, ale aj v TV Joj vyrojila reklama propagujúca nové politické zoskupenie, ktoré kandiduje v marcových parlamentných voľbách. Spoty sú vysielané ako sponzorské odkazy na konci a na začiatku niektorých relácií, pri Markíze aj počas lukratívnych filmov, často bez akýchkoľvek predelov od ostatného vysielania.

"Predmetné spoty sú síce použité ako sponzorské odkazy - zatiaľ som videl len tie na Markíze, ak by ale naplnili definíciu politickej reklamy podľa zákona, mohlo by ísť o porušenie § 32 ods. 9 zákona o vysielaní a retransmisii," povedal v reakcii pre Mediálne.sk riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš.

Spomínané ustanovenie zákona vysielanie politickej reklamy zakazuje s výnimkou 21 dní pred parlamentnými voľbami a to za presne stanovených podmienok - spoty musia byť vysielané v špeciálnom bloku politických reklám. Vopred musí byť zverejnený aj cenník politickej reklamy.

Licenčná rada si zrejme posvieti na TV spoty 99 percent

Politická reklama podľa zákona je verejné oznámenie určené buď ma podporu politickej strany, politického hnutia, člena strany alebo člena hnutia alebo kandidáta.

"Keďže v spotoch sú prezentovaní kandidáti politickej strany, pričom podpora a popularizácia kandidáta politickej strany spadá pod definiciu politickej reklamy, také podozrenie tu je," povedal Kukliš. Na spotoch, ktoré sú totožné s bilbordami politickej strany, sú volební lídri 99 percent Pavol Pavlík, Alena Dušatková a advokát Peter Vačok aj s ich volebnými heslami. O tom, či v prípade TV spotov išlo o porušenie zákona, budú rozhodovať členovia rady po začatí správneho konania. "Dnes už bola rade v tejto veci doručená aj sťažnosť," povedal Kukliš.

Ponuku na vysielanie podobných spotov dostali aj ďalšie televízie - STV a Ta3. V RTVS zatiaľ rozhodnutie o ich zaradení nepadlo a v Ta3 rokovania prebiehajú.