Licenčná rada aktuálne otvorila nové správne konanie v prípade relácie Akčná výhra, ktorú vysiela stanica Dajto zo skupiny Markíza. Aj v tomto prípade preverí, či neprišlo k porušeniu paragrafu o slušnosti a čestnosti reklamy a telenákupu. Vysielanie audiotexových hier podľa výkladu RVR s odvolaním sa na európsku smernicu spadá práve do kategórie telenákupu.

Za Akčnú výhru už v minulosti Markíza platila. Za tento formát spolu s podobnou súťažou Sexy výhra dostala dosiaľ sankcie v celkovej výške 65-tisíc eur. Nie je pritom jediná, Joj stála relácia Eurominúty doteraz 8-tisíc eur.

Nové správne konanie otvoril na ostatnom zasadnutí regulátor aj v prípade Joj. Bude pri nej skúmať možné porušenie zákona v prípade stanice Senzi, ktorá mohla 30. septembra medzi 13. a 17. hodinou vysielať v rozpore s udelenou licenciou.

Ďalšie správne konanie sa týka RTVS a súvisí s objektívnosťou spravodajstva. Rada sa pozrie na príspevky s názvami Chybne vyrátané poistné zostane bez trestu z vysielania rozhlasového Rádiožurnálu v septembri tohto roka a Význam a funkcie colnej správy v programe Správy v rovnakom mesiaci.

RVR na ostatnom zasadnutí rozhodla o jednej finančnej sankcii – dostala ju Markíza a má výšku 3 319 eur. Televízia musí platiť za prekročenie povoleného 12-minútového limitu reklám v jednej hodine vysielania.

K prehrešku prišlo v máji tohto roka v súvislosti s odvysielaním komunikátu označujúceho za sponzora relácie Počasie spoločnosť Slovlak Košeca. Ten naplnil definíciu reklamy a práve preto sa televízia nezmestila do limitu medzi 20. a 21. hodinou.

Regulátor sa zaoberal aj reality šou Farma, pri ktorej podnet mieril voči zobrazeniu zranenia súťažiacej. Rada vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú. Rovnako rozhodla pri reklame VÚB Banky, kde herečka Petra Polnišová používa maketu noža, ktorý si pichne do brucha. Podobne ako Rada pre reklamu, aj RVR spot banky odobrila.