Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) sa dnes bude vo veľkom zaoberať možnými porušeniami zákona, ktoré súvisia s vysielaním televíznej reklamy. Ide najmä o prípady neoddelovania reklamy od zvyšku vysielania a nedodržovania jej zákonom stanoveného objemu v jednej hodine.
Desiatky prešetrovaných prípadov sa týkajú televízií Markíza a Joj. Markíza bude na ústnom pojednávaní vysvetľovať korektnosť zaradenia sponzorských odkazov spoločností Lyoness Slovakia (Talentmania), Tondach Slovensko (Talentmania, Modré z neba, Počasie) či Orange Slovensko (Ordinácia v ružovej záhrade).
V prípade TV Joj sa možné porušenia zákona týkajú sponzorských odkazov firiem Rajo (Panelák), Kofola (Najlepšie Počasie), Orange Slovensko (Panelák), Stada Pharma (Kráľovná XXL), Danone (Kráľovná XXL) či vlastného webu Huste.tv (Šport).
S neoddelenou reklamou môžu mať problém aj Jednotka STV v prípade sponzorských odkazov spoločnosti Hamé v rámci Večerníčka a TV Lux so sponzorským odkazom na web Poisťovne.sk.
Vysielania reklamy sa týkajú aj ďalšie správne konania. Príliš veľa brejkov mohli v rámci polhodinových úsekov viacerých programov odvysielať Markíza (Hádaj, kto príde, 10 000 pred Kristom) a Joj (Česko Slovensko má talent, Camp Rock 2, Začarovaní, Largo Winch).
Rada bude ďalej riešiť aj operátorov Digi Slovakia a Slovanet vo veci možného šírenia staníc bez súhlasu ich pôvodných vysielateľov. O udelenie licencie na televízne digitálne celoplošné vysielanie žiada spoločnosť Minas Tirith z Vrábeľ, za ktorou stojí šéf nezrealizovaného projektu TV Empatia Patrik Bokroš.
Televíziu Joj si RVR zavolala na ústne pojednávania vo veciach možného zásahu do ľudskej dôstojnosti v rámci príspevku Tragická smrť sánkara, odvysielanej v relácii Šport 13. február 2010, a nedodržania ochrany maloletých v rámci epizódy Televízor relácie Academia Destructa na webe Huste.tv. Podozreniu z nedodržania ochrany maloletých Joj čelí aj v prípade programov Česko Slovensko má talent, Profesionáli, Dievča na stráženie a Dobrá manželka zo 16. októbra 2010. Licenčnej rada tiež preverí ďalšie dve vydania relácie Lampa (28. októbra 2010 s hosťami Milanom Ftáčnikom a Mgadou Vášáryovou a 4. novembra 2010 s hsoťami Richardom Rašim, Františkom Knapíkom a Markom Kažimírom) na Joj Plus, ktoré mohli byť spoločnosťou Tatry Mountain Resorts nezákonne sponzorovanou politickou publicistikou.

Slováci sú denne vystavení takmer 700 online reklamám
Ľudia sú vystavení väčšiemu množstvu reklám v aplikáciách než na webových stránkach