Nemecký trhový líder u mladých RTL sa po troch rokoch vrátil k tanečnej šou Let's Dance, známej tiež z televízie Markíza. Keďže vysiela aj SuperStar, výnimočne má dva ťažiskové šouformáty v jednej časti sezóny. Let's Dance nasadil do netradičného slotu pre takýto typ programov – na piatok večer.

Let's Dance výkonnostne na SuperStar nemá (sledovanosť v Nemecku)

Prvé vydanie Let's Dance si v piatok medzi 21:15 a 23:45 pozrelo 4,74 milióna Nemcov vo veku 3 a viac rokov. Z nich v reklamne dôležitej cieľovej skupine 14-49 bola necelá polovica – 2,1 milióna. U mladých to stačilo na post najsledovanejšieho piatkového programu zo všetkých staníc.

Trhový podiel Let's Dance v cieľovke 14-49 bol 19,9 %: to je síce nadpriemer aj pre RTL, ale iba mierny. Podobný výsledok dosiahla stanica aj s Milionárom (19,3 %) o 20. hodine. Hlavného rivala ProSieben neohrozila: aj keď športovú komédiu Gang v útoku (Gridiron Gang) vysielal v repríze, dosiahol s ňou 12,8 %. Sat.1 bola so šou Die Comedy-Falle slabá (10,4 %), ale piatok patrí medzi jej najhoršie dni. U mladých ju predbehla aj ARD s krimisériou Miesto činu (Tatort: Krumme Hunde, 11,9 %).

Let's Dance išlo naposledy na RTL v roku 2007, kedy v reklamne dôležitej cieľovej skupine ľudí od 14 do 49 rokov dosiahlo priemerný trhový podiel 20,6 %. Prvá séria v roku 2006 mala 22,0 %. V oboch prípadoch to znamenalo nadpriemer, stanica mala v tom čase sezónne priemery okolo 16 %. Viac o histórii formátu v Nemecku.

Let's Dance výkonnostne na SuperStar nemá (sledovanosť v Nemecku)
Zdroj: Willi Weber

Zdroj: ProSieben

Sobota, 20:15. Kým Let's Dance skončilo pod dvadsiatkou, SuperStar (Deutschland sucht den Superstar) od FremantleMedia opäť prekročila tridsiatku. Share 30,3 % a pozornosť 3,79 milióna divákov v cieľovke 14-49 získala napriek tomu, že ProSieben proti nej vytiahla jednu zo svojich najväčších zbraní, výpravnú súťaž Schlag den Raab (na snímke). Prenos trvajúci štyri a pol hodiny bol ešte silnejší ako pri januárovom súboji so SuperStar a získal podiel 24,9 %. To je približne dvojnásobok priemerných podielov ProSieben. Sobotu predtým, kedy mala v prime-time premiérový film Most do Krajiny Terabithia (Bridge to Terabithia), dosiahla 18,2 %.

SuperStar stratila v porovnaní s predošlým týždňom menej než desatinu divákov. Trhový podiel jej klesol o 0,9 bodu.

Pondelok, 20:15. Na Veľkonočný pondelok odvysielala zvyčajná trhová jednotka RTL film Eragon. Reprízová fantazijná snímka si výsledok premiéry nezopakovala a tentoraz skončila na 17,2 %, čo je pre RTL podpriemer. Líderstva sa chopila Sat.1 – romantická komédia Bezuchí zajkovia (Keinohrhasen), ktorá podľa oficiálneho programového webu išla v nemeckej free-TV premiére, získala 30,9 %. Pritom priemer stanice je okolo 12 %.

ProSieben sviatočný večer vyriešila akčne; Bruce Willis a film 16 blokov (16 Blocks) mali uspokojivý share 12,4 %. Najväčší prepad oproti bežným výkonom zaznamenala zvyčajná trhová štvorka Vox: film Pýcha a predsudok (Pride & Prejudice) mal namiesto siedmich až ôsmich percent len 3,5 % a skončil horšie ako docu-soap Die Mädchen Gang (5,0 %) na RTL II či film Purpurová farba (The Color Purple, 4,2 ) na kabel eins.

Nemecko: Top 10 – 5. až 11. apríl 2010
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. Futbal (ran-UEFA Champions League: Manchester United - FC Bayern) - Sat.1 - streda, 21:48 - 4,74 mil./36,4 %
2. Bezuchí zajkovia (Keinohrhasen) - Sat.1 - pondelok, 20:14 - 4,54 mil./30,9 %
3. Nemecko hľadá SuperStar (Deutschland sucht den Superstar) - RTL - sobota, 20:15 - 3,79 mil./30,3 %
4. Futbal (ran-UEFA Champions League: Manchester United - FC Bayern) - Sat.1 - streda, 20:44 - 3,61 mil./27,0 %
5. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 3,39 mil./24,8 %
6. Dva týždne na zaľúbenie (Two Weeks Notice) - RTL - nedeľa, 20:15 - 3,20 mil./20,9 %
7. Nemecko hľadá SuperStar – rozhodnutie (Deutschland sucht den Superstar - Die Entscheidung) - RTL - sobota, 23:14 - 3,00 mil./28,9 %
8. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 2,85 mil./23,2 %
9. Schlag den Raab - ProSieben - sobota, 20:14 - 2,73 mil./24,9 %
10. Eragon - RTL - pondelok, 20:15 - 2,58 mil./17,2 %

 

Podiely televízií 14-49
RTL 17,5 % • ProSieben 13,2 % • Sat.1 12,6 % • Vox 7,9 % • RTL II 6,4 % • kabel eins 6,0 % • ARD 5,9 % • ZDF 5,2 %

Celotýždenné podiely. Pre slabú nedeľu RTL medzitýždenne stratila 2,5 bodu. Rástla Sat.1 (+ 1,6), Vox (+ 0,6), kabel eins (+ 0,2) aj RTL II (+ 0,2). ProSieben si udržala výsledok spred týždňa. Verejnoprávne ARD (- 0,7) a ZDF (- 0,1) ako jediné u mladých klesali.

Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.