Posledné, 2 243. vydanie TV total v stredu v Nemecku sledovalo po 23:15 1,48 milióna ľudí z najširšej cieľovky (3+). V komerčnej cieľovke 14 – 49 videlo záverečnú časť relácie 1,19 milióna divákov.

U mladšieho publika mala talkšou trhový podiel 21,8 percenta a vôbec prvý raz počas aktuálnej sezóny prekročila 20-percentnú hranicu, píše Ouotenmeter.de. Zároveň išlo o najvyšší share formátu od júna 2008, keď relácii robilo nábehovú krivku finále úspešnej súťaže Germany's Next Topmodel.

Najviac divákov pritiahol koniec relácie v cieľovke 20 – 29-ročných, kde mala relácia trhový podiel až 44 percent (480-tisíc divákov). Naopak, najstaršie publikum na Raabov humor obligátne zvedavé nebolo, v cieľovke 65+ mala TV total share 1,4 percenta, uvádza Meedia.de.

S. Raab sa v poslednom vydaní svojej talkšou lúčil speváckym číslom. Na jeho konci neudržal slzy a povedal: „Veľká vďaka, že ste nás sledovali. Majte sa dobre!“ Spolu s ním neskrývali dojatie aj viacerí diváci priamo v televíznom štúdiu, ako aj televízny štáb.

Jediným hosťom v záverečnej časti bol Raabov verný spoluúčinkujúci Elton. Obaja si v zostrihu pozreli aj pamätné momenty z pôsobenia v dlhoročnej relácie.

TV total bola v Nemecku najdlhšie vysielaným formátom tohto typu. Vysielala sa od roku 1999. Spočiatku bežala relácia v týždennom intervale, neskôr sa periodicita nočnej talkšou zhustila.

Rozhodnutie odísť z televízie oznámil S. Raab ešte tento rok na jar. Mnohých divákov jeho rozhodnutie prekvapilo, ako dôvod uviedol, že má už toho po toľkých rokoch na obraze dosť. ProSieben mu ponúkala nový, viacročný kontrakt, no aj tomu odolal.

Komerčná televízia musí Raabove formáty vo vysielaní nahradiť. Okrem TV total je moderátor tvárou zábavno-súťažneho formátu Schlag den Raab. Jeho posledné vydanie pôjde do vysielania v sobotu 19. decembra.