Sledovanosť Oscarov klesla

Nedeľné udeľovanie Oscarov na 87. ročníku Academy Awards bolo v USA síce najsledovanejší program dňa, no oproti predchádzajúcim rokom došlo k poklesu záujmu. Prenos pozeralo 25 percent domácností pri 38-percentnom trhovom podiele, čo znamenalo najnižší výsledok za ostatné štyri roky, píše Variety. V roku 2011 dosiahol rating 24,5 percenta, vlani 27,9 percenta (43,7 mil. divákov), čo bol naopak najlepší výsledok za dekádu. Moderátorkou bola vlani Ellen DeGeneres, tento rok Neil Patrick Harris. Variety dodáva, že tento rok klesli čísla viacerým prenosom z udeľovania cien - Grammy Awards klesli o 16 percent v komerčnej cieľovke, Golden Globe Awards o 11 percent, American Music Awards o 16 percent.

Top momenty Oscarov na Twitteri

V ére sociálnych sietí sa úspešnosť nemusí merať iba sledovanosťou v televízii, ale aj počtom komentárov a zdieľaní na sociálnych sieťach. Na Twitteri sa v nedeľu večer najviac diskutovalo počas vystúpenia Lady Gaga, ktorá zaspievala skladby z muzikálu Sound of Music a neskôr sa zvítala aj s herečkou z tohto filmu Julie Andrews. Konverzácie najviac narástli aj po oznámení víťazného filmu Birdman a keď herečka Patricia Arquette z filmu Boyhood vo svojej ďakovnej reči lobovala za rovnaké odmeňovanie žien. Ako píše TVbythenumbers.com, spomedzi celebrít bola v najviac tweetoch spomenutá Lady Gaga, potom Patricia Arquette a spevák John Legend. Medzi filmami zas najviac rezonovali Birdman, The Grand Budapest Hotel a Boyhood.

Zviesť sa chceli aj značky

Na Oscaroch sa chceli zviezť na sociálnych sieťach mnohé značky. Vlani sa to najlepšie podarilo Samsungu - moderátorka Ellen DeGeneres urobila cez mobilné zariadenie tejto značky legendárnu selfie s hollywoodskymi hviezdami. Na tomto nápade sa zviezlo Oreo, značka piva Coors Light či sendviče Subway. Najlepší product placement mohlo mať Lego. Viacerí herci dostali v rámci jedného vstupu do ruky kockaté verzie Oscara. Herci sa s plastovými soškami následne radi vyfotili. Viac kampaní na AdWeek.com.

Throwback to last year’s awards show! pic.twitter.com/kgf4Mt3L8i

— SUBWAY® (@SUBWAY) February 22, 2015

Who’s ready for another epic #selfie? #Oscars pic.twitter.com/gVAC8zvr3k

— Coors Light (@CoorsLight) February 22, 2015

The award for best supporting actor in a selfie goes to…the stick. #RedCarpet #PlayWithOreo http://t.co/zIl1IyN9nd pic.twitter.com/iX8nhhNRmQ

— Oreo Cookie (@Oreo) February 22, 2015

I mean come on. pic.twitter.com/tyKbak75Ql

— Chris Miller (@chrizmillr) February 23, 2015

Vo filme o Snowdenovi si zahrá aj Nicolas Cage

V pripravovanom filme Snowden si zahrá aj americký herec Nicolas Cage, informoval o tom The Hollywood Reporter. Hlavnú úlohu v snímke o bývalom zamestnancovi CIA, ktorý predvlani zverejnil informácie o tajnom sledovaní komunikácie americkou bezpečnostnou agentúrou NSA či britskou organizáciou Government Communications Headquarters, dostal Joseph Gordon-Levitt. N. Cage stvárni bývalého agenta americkej tajnej služby. V biografickej dráme sa predstavia aj Shailene Woodley, Melissa Leo, Scott Eastwood, Zachary Quinto, Tom Wilkinson, Rhys Ifans, Joely Richardson, Jaymes Butler a Timothy Olyphant. Réžiu má na starosti Oliver Stone, ktorý získal Oscary za filmy Polnočný expres (1978), Čata (1986) a Narodený 4. júla (1989). Šesťdesiatosemročný rodák z New Yorku pomáhal aj pri písaní scenára. Ten vznikol na základe kníh The Snowden Files: The Inside Story of the World's Most Wanted Man (2014) od Lukea Hardinga a Time of the Octopus, ktorú píše Snowdenov právnik Anatolij Kučerena. Hotovú snímku, na ktorej v súčasnosti pracujú v Nemecku, plánujú verejnosti predstaviť 25. decembra, uvádza SITA.

YouTube už spustil detskú verziu

Očakávaná verzia videoportálu YouTube určená pre deti je od pondelka oficiálne vonku. Google na americkom trhu uviedol aplikáciu YouTube Kids pre zariadenia s Androidom alebo iOS. Novinka ponúka obsah z YouTubu vhodný pre detských používateľov, to všetko vo svetlom a hravom dizajne, opisuje The Verge, pripomínajúc posolstvo Googlu, že ide o prvý z jeho produktov, pri ktorého vývoji sa myslelo primárne na najmladších používateľov internetu. Obsah je rozdelený do štyroch kategórií – „Shows“, „Music“, „Learning“ a „Explore“. Aplikácia obsahuje viacero ovládacích nástrojov pre rodičov vrátane možnosti nastaviť časový limit sledovania. Vypnúť sa dá aj vyhľadávanie pojmov ako „sex“, detskí používatelia navyše pri videách nevidia komentáre ani sa do služby nemôžu prihlásiť. Bezplatnú appku chce Google uviesť globálne, financovaná má byť z reklamy, pričom tie majú byť starostlivo triedené tak, aby boli vhodné pre detských divákov, dopĺňa Guardian.

Murdoch poškuľuje po Discovery

Po neúspešnom pokuse koncernu News Corp. Austrálčana Ruperta Murdocha prevziať spoločnosť Time Warner sa mediálna korporácia, ku ktorej patrí aj televízna skupina Fox, údajne snaží o kúpu TV spoločnosti Discovery Communications. Podľa Australian Financial Review (via DWDL.de) sa obchodní partneri stretli pred dvomi týždňami, aby rokovali o možnej fúzii. Spojená firma by mohla mať hodnotu 100 miliárd dolárov. Rokovania by mali byť ešte vo veľmi skorom štádiu, 21st Century Fox informácie poprela, Discovery ich nekomentovala. K skupine Discovery patrí okrem rovnomenného dokumentárneho kanálu aj Eurosport (má v nej väčšinový podiel spolu s francúzskym vysielateľom TF1) či televízia TLC.

Ako zmerať branded content

Britský denník Guardian už niekoľko mesiacov ponúka v rámci reklamy aj takzvaný branded content (obsah sponzorovaný firmami). Hlavný nedostatok formátu je, ako by sa mala merať úspešnosť kampaní: sú to kliky alebo dopad na značku? V denníku chcú preto analyzovať návratnosť kampaní cez branded content, aby nestratili rozpočty v prospech displayovej či TV reklamy. Viac o téme na The Drum.com.

Pol roka za mrežami a dvojmiliónová pokuta pre piráta

Francúzske súdy poslali na šesť mesiacov do väzenia 28-ročného internetového piráta a prikázali mu zaplatiť dva milióny eur na účet siedmich amerických filmových spoločností. Previnilec prevádzkoval v Maďarsku a Česku web, cez ktorý si používatelia stiahli chránené diela takmer tri miliónkrát. Malo ísť o vyše 240-tisíc filmov, 240 koncertov a 2 240 hudobných albumov, ktoré boli dostupné nelegálnou formou, uvádza BroadbandTVnews.com. Tvorca stránky zarábal vďaka reklame, ktorú na web naviazal, ako aj z príspevkov pirátov, ktorí ho podporili finančnými príspevkami.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)