Krištáľové krídlo uspelo u starších divákov, víťazom večera bol film Taxi, taxi na Joj

Verejnoprávna Jednotka STV včera do prime-time nasadila priamy prenos z 14. ročníka oceňovania najvýznamnejších osobností Slovenska za rok 2010 Krištáľové krídlo. Event zaujal v cieľovej skupine 12+ nadpriemerných 17,8 % divákov, pri obrazovkách ich sedelo približne 377-tisíc. Na Markíze vo všeobecnej cieľovke neuspel intenzívne propagovaný film Dračie vojny (425-tisíc, 20,2 %), porazila ho snímka Taxi, taxi (559-tisíc, 26,3 %) na Joj.

Aj v cieľovej skupine 12-54 bolo víťazom večera Taxi, taxi na Joj s ešte vyšším trhovým podielom 32,3 %. Dračie vojny na Markíze nezaujali ani mladšieho diváka a skončili s podpriemerným výsledkom 25,4 %. Krištáľové krídlo sledovali dominantne staršie vekové ročníky, v 12-54 bol trhový podiel eventu iba na úrovni 8,6 %. Joj (29,4 %) v prime-time takmer dobehla Markízu (30,5 %), Jednotka (8,6 %) ostala v ďalekom závese.

Krištáľové krídlo uspelo u starších divákov, víťazom večera bol film Taxi, taxi na Joj
Zdroj: Vladimír Benko

Zdroj: TASR

V sobotu filmový súboj vyhrala Markíza s romantickou komédiou Tesne vedľa (36,0 %), Herbie: Na plný plyn (21,5 %) dosiahol na Joj podpriemerný výsledok aj vo svojej primárnej mladšej cieľovke. Poštu pre Teba na Jednotke sledujú najmä starší diváci, aj s výsledkom 14,2 % však ide v cieľovke 12-54 o ojedinelý nadpriemer.

V 12+ bola Pošta pre Teba (541-tisíc, 27,4 %) vo svojom vysielacom čase najsledovanejším programom, z hľadiska počtu divákov tesne porazila film Tesne vedľa (536-tisíc, 28,8 %) na Markíze. Herbie: Na plný plyn (312-tisíc, 16,5 %) skončil vo výraznom podpriemere trhovej dvojky. Odrazilo sa to aj na prime-time podieloch, s výrazným odstupom zvíťazila Markíza (35,0 %) pred Joj (22,7 %) a Jednotkou (10,4 %).

Markíza si výkonnosť tureckej telenovely Tisíc a jedna noc prvýkrát odskúšala aj v piatok. Opäť úspešne. V cieľovke 12-54 obe časti seriálu predstihli Televízne noviny a stali sa najsledovanejším programom dňa. Prvý diel dosiahol podiel 40,2 % a druhý 43,4 %. Hlavné spravodajstvo si pozrelo 39,5 % mladších divákov. Joj cielila na podobného diváka romantickou komédiou Vydatá nevesta (19,1 %), skončila približne sedem bodov pod priemerom stanice. Jednotka s reprízami Kaviarne Slávia (4,6 %) a českého Top Star Extra (8,0 %) o zosnulom skladateľovi Karlovi Svobodovi väčšinu mladých divákov odplašila.

Tisíc a jedna noc (923-tisíc, 45,9 % a 1 006 000, 50,0 %) aj v 12+ porazila Televízne noviny (820-tisíc, 45,9 %). Úspešnejší bol opäť druhý diel telenovely, ktorý prekročil hranicu milióna divákov. Vydatá nevesta (281-tisíc, 14,4 %) na Joj v silnej konkurencii neuspela, Jednotke s Kaviarňou Slávia (152-tisíc, 7,5 %) a Top Star Extra (194-tisíc, 9,9 %) boli neverní aj starší diváci. 

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.