Slovensko má ďalšie ocenené osobnosti. V sobotu večer priniesla Jednotka divákom priamy prenos zo slávnostného galavečera Krištáľové krídlo a ocenila výnimočných slovenských odborníkov za ich prínos v oblasti kultúry, vedy, športu či filantropie.
Ceny sa už tradične odovzdávali v desiatich kategóriách. Ocenenie si prevzali Pavol Bršlík v kategórii Hudba, Vladimír Krausz (Populárna hudba), Emil Horváth (Divadlo a audiovizuálne umenie), Rudolf Schuster (Publicistika a literatúra), Daniel Pinďák (Medicína a veda), Peter Krutil, Veronika Vadovičová, Andrea Basilová a Martin Basila (Inovácie a startupy), Vincent Polakovič (Výtvarné umenie) a Martin Korčok (Filantropia).
Mimoriadnu cenu za celoživotné dielo si prevzala herecká legenda Zdena Studenková. „Vďaka za ten veľký potlesk. Prijímam toto Krištáľové krídlo ako symbol bájneho vtáka Fénixa. Aj moja cesta životom bola plná vzletov, výšok, ale aj vyhoretí. Toto je pre mňa výzva pustiť sa na ďalšiu cestu. Neviem ako dlhú a neviem ako významnú. Z celého srdca vám ďakujem za podporu,“ povedala pri odovzdávaní ceny Studenková.
Fotografie z Krištáľového krídla si môžete pozrieť v galérii.
Odovzdávanie ocenení najväčším osobnostiam Slovenska si na Jednotke pozrelo 301-tisíc divákov pri trhovom podiele 17,9 % v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Relácia dosiahla najvyšší podiel na trhu od štartu píplmetrov (na jeseň 2004) a sledovanosť na úrovni druhého najvyššieho výkonu. Galavečer si aspoň na tri minúty zaplo až 689-tisíc divákov (AVRch). V hlavnom vysielacom čase sa stalo Krištáľové krídlo najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Televízia Joj uvádzala večer ďalšie vydanie svojej jarnej novinky – svadobnej reality šou Vezmeš si ma?, ktorú si celkovo pozrelo 247-tisíc divákov a dosiahla podiel na trhu 13,5 % v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Televízia Markíza divákom ponúkla film Ďalších 10 dní bez mamy, ktorý sledovalo 213-tisíc divákov s podielom na trhu 12,2 %.

V celkovom rebríčku najsledovanejších nespravodajských programov dňa si však prvenstvo opäť pripísala podvečerná Smotánka, ktorú si pozrelo 356-tisíc divákov s podielom na trhu 23,1 % v tejto cieľovej skupine. Najhorúcejšie zaujímavosti zo sveta slovenských a českých celebrít si zaplo 480-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). A nie je to prvýkrát, čo dlhoročná stálica Markízy dokázala pritiahnuť k obrazovkám viac divákov ako hlavné večerné programy.
Smotánka si v rámci nespravodajských programov pripísala prvenstvo aj v obchodnej skupine 14-56 (mladší diváci vo veku 14-56 rokov), kde zaznamenala sledovanosť 5,5 % a podiel na trhu 22,8 %. Dvojkou bol film Ďalších 10 dní bez mamy na Markíze so sledovanosťou 4,1 % a podielom na trhu 14,6 % a trojkou Vezmeš si ma? so sledovanosťou 4,0 % a podielom na trhu 13,5 %. Krištáľové krídlo skončilo v tejto cieľovej skupine ako štvrté so sledovanosťou 3,7 % a podielom na trhu 13,6 %.

V celkovom rebríčku najsledovanejších programov dňa mali najviac divákov hlavné spravodajské relácie Markízy – Televízne noviny a Počasie, a to v oboch hlavných cieľových skupinách. V cieľovke 14-56 si Televízne noviny pripísali sledovanosť 7,6 % a podiel na trhu 27,9 %, Počasie rating 7,5 % a podiel na trhu 26,1 %. Celkovo si Televízne noviny pozrelo 469-tisíc a Počasie 464-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Potupa Jojky dokonaná: Potichu vykopla z programu svoj historicky najväčší prepadák

Markíza sa musela zmieriť s poklesom, Let's Dance aj napriek tomu valcuje
