Zároveň navrhujú skrátiť vysielací čas vyhradený reklamným šotom a telenákupným šotom počas jednej celej hodiny z 20 percent (12 minút) na maximálne 10 percent (6 minút).

V praxi to znamená, že televízna alebo rozhlasová stanica bude môcť za hodinu odvysielať najviac šesť minút reklamy, pričom celkový čas reklamy odvysielanej za celý deň môže byť maximálne 72 minút.

Prevádzkovatelia televíznych spoločností podľa návrhu majú byť povinní zobrazovať počas vysielania reklamy alebo telenákupu na obrazovke aj čas zostávajúci do skončenia reklamnej prestávky.

„Zobrazovanie tohto času považujeme za praktické najmä preto, že diváci, ktorí nemajú záujem o sledovanie reklamy, si budú môcť lepšie naplánovať využitie svojho voľného času počas reklamnej prestávky,“ argumentujú poslanci.

Novelou zákona zároveň kotlebovci chcú zaviesť desaťnásobne vyššie pokuty pre prevádzkovateľov televíznych a rozhlasových staníc za nedodržanie ustanovení o obmedzení reklamy vo vysielaní.

Pokuta by sa mala zvýšiť pri vysielateľovi televíznej programovej služby z pôvodných 3 319 eur na 33 190 eur a pri vysielateľovi rozhlasovej programovej služby z pôvodných 497 eur na 4 970 eur.