Auč
Reportérka CNN bude na reportáž z amerického Fergusonu (Missouri), kde opäť vypukli nepokoje kvôli oslobodeniu policajta, ktorý zastrelil mladého chlapca, spomínať ešte pár dní. Nielen kvôli udalostiam, ale aj kvôli tomu, že jej počas živého príspevku niekto hodil do hlavy kameň. Reportérka pohotovo reagovala, že je v poriadku a že ju trafili už aj horšie veci. Štáb ju ale poslal na bezpečnejšie miesto, zaznamenalo Variety.
RTL pošle finalistov Superstar na turné
Nemecká RTL bude bojovať s klesajúcou sledovanosťou speváckej šou Superstar výraznou dramaturgickou obmenou. V 12. sérii, ktorú spustí začiatkom budúceho roka, neplánuje po kastingoch klasické live vystúpenia, ale turné finalistov po kluboch v Nemecku. Na viacerých miestach vystúpi najlepšia desiatka súťažiacich, pričom finále bude v koncertnej sále ÖVB-Arena v Brémach, a nie v televíznom štúdiu ako dosiaľ, uvádza Meedia.de. Finále 11. série sledovali v Nemecku ani nie štyri milióny divákov, komerčná stanica sa pokúsi publikum zaujať niekoľkými zmenami. K tým patrí aj obmenená porota, v ktorej sú hudobník Heino, DJ Antoine, Mandy Capristo známa ako Monrose a stálica Dieter Bohlen.
Druhým zadávateľom reklamy na Snapchate bol Samsung
Chatovacia služba Snapchat predstavila ďalší reklamný formát, ktorý nazýva „Our Story“ a umožňuje prezentovanie sponzorov živých podujatí priamo v streame v rámci aplikácie. Reklamné príspevky v Snapchate fungujú podobne ako hashtagy na Twitteri, zoskupujú sa príspevky používateľov ku konkrétnemu eventu, najmä televíznemu prenosu, ktorým bolo v tomto prípade odovzdávanie hudobných cien American Music Awards, píše AdAge. Sponzorom prvej Our Story bol výrobca Samsung, ktorý tak využil moderný spôsob interakcie na „druhej obrazovke“, keď sa jeho „sponzorované“ posty objavili vo feede používateľov. Úplne prvá reklama na Snapchate zaradená asi pred mesiacom mala klasickú videoformu – išlo o promo filmu spoločnosti Universal Pictures.
HBO uzatvorilo deal s Číňanmi
Čínski používatelia už nebudú musieť (iba) ilegálne sťahovať seriály HBO. Americká platená stanica uzatvorila deal s internetovou firmou Tencent, píše Variety. Seriály ako Game of Thrones či True Detective by sa tak mohli dostať k miliónom nových divákov, za predpokladu, že čínski cenzori nenájdu v bohatej pôvodnej produkcii HBO skryté posolstvá propagujúce demokraciu a základné ľudské práva. Tencent patrí k najväčším internetovým firmám sveta, prevádzkuje portály, sociálne siete, online hry aj multimediálne služby.
Deti sledujú na YouTube pätinu obsahu
Výskum britského regulátora Ofcom ukázal odlišný spôsob konzumácie mediálneho obsahu cez rôzne kanály v závislosti od veku. Štúdia sa sústredila na porovnanie detských a dospelých divákov, pričom vyplynulo, že takmer všetci dospelí aspoň raz za týždeň sledujú klasickú televíziu, kým u detí od 11 do 15 rokov ide „len“ o 78-percentný podiel, informuje BroadcastNow.co.uk. V priemere deti v uvedenom vekovom rozpätí sledujú televíziu 90 minút denne, dospeláci dvakrát dlhšie. Mladí oveľa viac obsahu prijímajú cez krátke videá na internete. V ich prípade ich v týždni sleduje 45 percent, oproti tomu len pätina dospelých. Pre 11- až 15-ročné deti predstavuje content z internetových videí celkovo 20 percent celého prijímaného obsahu, kým u dospelých len dve percentá. Pri mladších deťoch (6 – 11 ) je výraznejšie zachovaná prevaha klasickej lineárnej televízie, v týždni ju sleduje 90 percent z nich, v ich prípade je to 64 percent z celého prijímaného obsahu, pričom na online videá pripadá len sedem percent. Výskumníci z Ofcomu sa pozreli aj na používané zariadenia u detí, u mladých od 11 do 15 rokov je na druhom mieste po televízii smartfón, u detí od 6 do 11 rokov tablet.
Hudobná šou, v ktorej sa nespieva
V USA vznikne nová hudobná šou, ktorej pôvod je v gagu v Tonight Show s Jimmym Fallonom. Podstata hry Lip Sync Battle je jednoduchá - nevydať zo seba ani tón, no o to intenzívnejšie „spievať“ na playback a tváriť sa, že človeku ide o život. V šou Jimmyho Fallona boli kráľmi tejto disciplíny herci ako Emma Stone či Joseph Gordon Levitt. Koncept vymyslel komik Stephen Merchant, ktorý bude s J. Fallonom producent šou. Tú v USA uvedie kanál Spike TV, píše DWDLde. Užite si tieto ukážky:
Ďalšie mená v True Detective 2
A ešte raz HBO. Stanica ohlásila ďalších členov obsadenia druhej série kriminálneho seriálu True Detective. Okrem hlavných postáv, ktoré stvárnia Vince Vaugn a Colin Farrell, to budú Kelly Reilly ako béčková herečka a manželka kriminálneho bossa (V. Vaughn). V ďalších úlohách budú hrať Taylor Kitsch a Rachel McAdams. HBO ohlásilo, že už druhú osemdielnu sériu už začalo nakrúcať, do vysielania sa dostane zrejme budúce leto.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)